A globális ellátási problémák ellenére is jelentős növekedést ért el a hálózatról tölthető elektromos autók értékesítése márciusban.
Még inkább megerősödött bennem az a vélemény, hogy a 2022-es évben érkezik el az elektromos autók fénykora, látván a márciusi eladási számokat. Mindezt eddig csak a kínai számok láttán gondoltam, de most megérkeztek a márciusi értékesítési számok, ami fantasztikus.
Kezdjük is a lényeggel. Világszerte 851 489 darab olyan autót adtak el, amiben külső forrásról tölthető akkupakk van. Egyetlen hónap alatt. Mindez 60 százalékkal több, mint a 2021-es év hasonló időszakában. Az újonnan eladott autóknak már a 15 százaléka elektromos (11 százalék a tisztán elektromos, a maradék 4 százalék a PHEV hajtáslánc részesedése). A konkrét darabszámok az alábbiak, az egyes hajtásláncok tekintetében:
- BEV (Battery Electric Vehicle): 624 000 darab (81 százalékos növekedés, 11 százalékos piaci részesedés)
- PHEV (Plug-In Electric Vehicle): 227 000 darab (19 százalékos növekedés, 4 százalékos piaci részesedés)
- Összesen: 851 489 darab (60 százalékos növekedés, 15 százalékos piaci részesedés).
Az arány és a darabszám tehát egyre szebb, különösen igaz ez az enyhe hibridek vizsgálatával, melyekből további 832 000 darab talált gazdára. Ha ezt is hozzávesszük a képlethez, akkor már 30 százalékos piaci részesedésről beszélhetünk. Alább ismét az Insideevs magazin grafikonja látható, a piros oszlop a 2022-es évé, kiválóan mutatja a növekedés mértékét.
Visszatérve a valóban elektromos modellekhez (BEV, PHEV), idén összesen 1,99 milliót adtak el belőlük világszerte. A 2021-es év egészében 6,5 milliót sikerült összehozni, szóval érdekes lesz látni az év végi adatokkal együtt a 2022-es évet.
- BEV (Battery Electric Vehicle): 1,44 millió darab (8,2 százalékos piaci részesedés).
- PHEV (Plug-In Electric Vehicle): 560 000 darab (2,8 százalékos piaci részesedés)
- Összesen: 1 997 348 darab (11 százalékos piaci részesedés).
Végezetül jöjjön a ranglista a típusokat nézve. Nincs mese, az elmúlt 3 hónapot alapul véve a Tesla Model Y volt a legnépszerűbb, míg a második helyen a Tesla Model 3, a harmadikon a Wuling Hongguang MINI EV állt. Az alábbi grafikon a Top10-et mutatja be, az oszlopok tetején a darabszámokkal.