A 200 000 legyártott elektromos autóját, közel négy év alatt sikerült elérnie a NIO-nak.
A NIO a kínai elektromos autós forradalom egyik élharcosa immáron 2018 óta. Akkoriban egy kis startup volt a vállalat, melyből az egyik legismertebb és legmeghatározóbb márka lett Kínában. ATesla brutális gyártói darabszámaihoz (és végtelennek mondható pénzügyi lehetőségihez) nem érdemes hasonlítani egyik gyártót sem. A NIO nemrég mégis egy nagyon szép eredményt ért el. Legyártották a kétszázezredik elektromos autójukat. A nagy eseményről egy Twitter poszt is készült:
On April 26, 2022, NIO’s 200,000th mass-produced vehicle rolled off the production line at the JAC-NIO Advanced Manufacturing Center in Hefei, taking only one year to produce its second 100,000 vehicles and setting a new record for production speed. https://t.co/v8HWX83Rs5 pic.twitter.com/XkAT20irNc
— NIO (@NIOGlobal) April 26, 2022
A 200 000 darabos mennyiséget 2022 április 26-án sikerült elérni a NIO Hefei melletti gyárában (JAC-NIO Advanced Manufacturing Centre, Kína). A nevezetes darabszámot egy ET7 szedánnal sikerült elérni, ami jelenleg a márka csúcsmodellje és az első kiszállítások márciusban indultak el a típusból, 163 darab formájában.
A NIO bő 3 éve gyártja elektromos autóit. Csupán egy évvel ezelőtt a NIO el tudta érni a 100 000 legyártott elektromos modelljét. A gyártás ideje alatt számos nehézségen kellett átmennie a márkának. Voltak a csőd közelében is, ám sikerült befektetőket találniuk, ezzel pedig mind a NIO, mind a pénzt adó vállalat is jól járt. Az ES8 volt az első modelljük, melyet követett az ES6, az EC6, majd végül a legújabb és legjobb szedánjuk az ET7.
Nem állt itt meg a NIO tudománya, ugyanis az ET5 és az ES7 jelzésű szedánok várják a premiert. Utóbbiakban az NT2.0 nevű, teljesen új (2. generációs) akkupakkal találkozhatunk, de a hírek szerint 2022-ben a régebbi modellek (ES8, ES6, EC6) is meg fognak újulni. Ez különösen kedves dolog a NIO részéről, hiszen az eladott autók tulajdonosai is megkapják majd a fejlesztéseket, nem csak új darabok vásárlói.
Az autók a kínálatban csak egy dolog, de ne feledkezzünk meg a NIO által működő üzleti modellé tett akkucsere hálózatról, ami már most a 900. cseretelepnél jár. Melyből Európában is található és annyira jól csinálják a dolgukat, hogy másik két kínai gigász is kedvet kapott hozzá, ők a CATL és a GAC Aion.