A Volkswagen is piacra dob egy elektromos pickupot

0

Ha minden jól megy, akkor még 2030 előtt megérkezhet a Volkswagen első, teljesen elektromos pickupja.

A Volkswagen is elgondolkodott egy teljesen elektromos pickup piacra dobásán, azonban erre néhány évet várnunk kell. Az viszont biztos, hogy a VW a Ford által fejlesztett alvázon fog osztozni.

A Ford még tavaly év végén mutatta be a globális piacra szánt Ranger modelljét ami várhatóan 2023-ban fog megérkezni plug-in hibrid hajtással. Viszont a Volkswagen Amarok azonban, ami az átdolgozott T6 platformon osztozik nem kap plug-in hibrid hajtást, ugyanis a VW szerint a várható hatótáv nem elég a németek elvárásainak. Így a VW pickupja egyelőre megmarad négy- és hathengeres motorokkal.

A legfrissebb hírek szerint nem véletlenül. A Volkswagen haszongépjárművek marketingcsapatának vezetője, Lars Krause elárulta, hogy “egy tisztán elektromos változatot tervezünk az Amarok modellből. Korai erről még bármit is mondani, de akár még életcikloton belül megérkezhet.”

Ha minden igaz, akkor még a második generációs Amarok ciklusa alatt forgalomba kerülhet az elektromos kivitel és az évtized vége előtt piacra is dobhatják a németek.

Lars Krause biztos benne, hogy a 2023-as Amarok Ford által fejlesztett alváza képes támogatni az akkumulátort és a villanymotort. “Úgy gondoljuk, hogy lehetséges. Nyilvánvaló, hogy bizonyos elemeket módosítanunk kellene, de igen, komolyan gondolkodunk egy elektromos változaton”. Az Autocar spekulációi szerint mindkét elektromos teherautót a Ford építheti Michiganben, de egyelőre semmi sem hivatalos. A brit magazin odáig megy, hogy a nulla károsanyag-kibocsátású Amarok már 2025-ben piacra kerülhet.

Hab a tortán, ha az Euro 7-es előírások a tervek szerint a nem túl távoli jövőben életbe lépnek akkor egy tisztán elektromos Amarok nagyot lendítene a VW haszongépjárműveknek abban, hogy teljesíteni tudják a kibocsátási célértékeket és el tudják kerülni a súlyos bírságokat. Különösen úgy, ha a plug-in hibrid változatot kizárják, ezért logikusnak tűnik a tisztán elektromos hajtáslánccal történő értékesítés Európában.