Hamarosan véget érhet a Tesla évek óta tartó dominanciája az elektromos autók piacán, legalábbis Pieter Nota, a BMW Group értékesítési vezetője szerint.
Ambiciózus terveket dédelget a BMW az elektromos autók piacán és az előrejelzések szerint 2030-ra minden második eladott autója teljesen elektromos lesz. Az eladásainak növekedésével pedig a BMW már most megkérdőjelezi a Tesla dominanciáját az amerikai elektromos autók piacán. Tavaly egy csúnya vereséget szenvedett a BMW az amerikai luxusautó-eladásokban, ugyanis a Cox Automotive szerint a Tesla közel 16 ezer autóval több autót adott el az Egyesült Államokban, mint a bajorok. Mindezt meghajtástól függetlenül.
Idén a BMW 200 000 teljesen elektromos autó eladását tűzte ki célul világszerte. Noha ez még mindig messze van a Tesla 2021-ben elért több, mint 930 000 és 2022-ben várható 1 milliós eladásától. Azonban a BMW vezetői bíznak abban, hogy a Tesla elveszíti versenyelőnyét.
Az Automotive News szerint a BMW Group értékesítési vezetője, Pieter Nota egy sajtóeseményen amerikai újságíróknak nyilatkozva elmondta, hogy a BMW „az elektromos járművek nagyon erős és gyors felfutására” fog összpontosítani. „A Tesla hosszú ideje egyedül értékesített. Ennek vége.” – nyilatkozta Nota.
Jelenleg a BMW-nek két új fegyvere van a Teslával szemben. Az egyik a Model 3 riválisnak számító i4, míg a Model X ellen az iX tisztán elektromos SUV. Pieter Nota a „legjobb elektromos terméknek” nevezte az i4-et, „amelyet a vásárlók elvárnak a BMW-től.”
Nota szerint egy elektromos i4-re vagy iX-re közel 6 hónapot kell várni. Továbbá elmondta, hogy az i4 és az iX csak a kezdete a BMW amerikai elektromos offenzívájának. A következő két évben további három tisztán elektromos BMW érkezik az USA-ba, egyike ezeknek az i7, az i5 és az elektromos MINI Countryman.
Az Experian pénzügyi társaság szerint idén a BMW januárban és februárban mindössze 54 210 darab autót (ICE és EV) értékesített az USA-ban, míg a Tesla 71 250 darabot.