Megkapta az engedélyt a CATL németországi akkugyára

0

Az akkumulátorgyártó behemót, a CATL a németországi Türingiában készülő üzeme megkapta a második részleges engedélyét az akkumulátorcella gyártására.

A kínai CATL akkumulátorgyártó 2018-ban jelentette be, hogy egy LFP kémiával foglalkozó akkugyárat akar nyitni Németországban. Akkoriban úgy tartották, hogy ezzel Európa egyik legnagyobb akkumulátorgyára kerül megépítésre Németországban, miután Angela Merkel német kancellár és Li Ko-csiang kínai miniszterelnök aláírta az erről szóló megállapodást. A gyár Türingia tartományban, Erfurt környékén kezdheti meg a működését. 2019-ben az alapkőletétel is megtörtént, az üzem pedig a CATT (Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH) nevet kapta. Az üzem indulásakor 1500 új munkahely fog létesülni, de biztosak lehetünk abban, hogy ez a gyár is többször fog bővülni az évek során.

A megállapodás hátterében a BMW is fontos szerepet játszhatott, hiszen első ügyfélként rögtön egy 4 milliárd eurós megbízással fordult a CATL nevű vállalathoz, már abban az évben. Ez az összeg két felé oszlott, 1,5 milliárd euró a Németországban elkészülő gyárhoz érkezik, míg 2.5 milliárd a kínai üzemhez kerül. Természetesen a BMW jelenlegi akkumulátorbeszállítója a Samsung SDI is a partnerek között maradt, de a bajorok is be akarták magukat jó előre biztosítani.

Azóta pedig megépült egy Tesla Gigagyár is Németországban, aminek még csak az ötlete is viccnek tűnt 2018-ban. Ennyit fejlődik a világ 4 év alatt, bámulatos. A Németországban készülő CATL LFP cellákból pedig biztosan jut a berlini gigagyárnak is jócskán.

Pár napja újabb hírek jöttek a CATT-ről, természetesen sajtóanyag formájában. A CATL egy újabb engedélyt kapott, ami a végső gyártásindítás megkezdéséhez szükséges. Matthias Zentgraf, a CATL európai elnöke a második németországi részleges jóváhagyásról így beszélt:

A CATT biztos alapokkal segíti az egyre sürgetőbb átállást az energiahordozók területén és egyben örülünk, hogy mi lehetünk az első olyan vállalat, amely megkapta a jóváhagyást a „Made in Germany” akkumulátorok gyártására.”

Az üzem a jelenlegi tervek szerint 2 részből fog állni. Az egyik a G1 (ez egy már meglévő CATL épület, itt az akkumulátorcellákat modulokká szerelik össze majd), míg az új részleg a G2 (itt lesz a cellagyártás, a sajtóközlemény szerinti legutóbbi jóváhagyás is a G2-beli gyártás sikeres engedélyezésére vonatkozik) nevet kapta. Az üzem indulása idén várható, kezdeti éves kapacitása 8 GWh, amit mielőbb fel akarnak tornázni 14 GWh-ra és 2000 munkavállalóra.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!