Péntek délelőtt a Nissan Motor Company bemutatta a szilárdtest-akkumulátorainak 2028-ig történő piacra dobásának pontos tervét, kezdve egy prototípus-gyártó üzemmel.
A Nissan Motor Corporation 1930 óta gyárt autókat Japánban. A Nissan volt az első igazi úttörő az elektromos autók piacán, ugyanis 2010-ben mutatta be első, tisztán elektromos autóját a Nissan LEAF-et, mellyel sokáig uralta az e-autók piacát. Tavaly nyáron pedig csatlakozott a japán óriás az ENSZ „Race to Zero” kampányához, melynek célja, hogy 2030-as évek elejére 100 százalékban elektromos autógyártó legyen. Ez a stratégia magába foglalja 15 darab tisztán elektromos autó piacra dobását a következő nyolc évben.
A Nissan a saját villamosítási stratégiájában, az „Ambition 2030” nevű projektjében szerepelt a szilárdtest-akkumulátorok kutatására és fejlesztésére elkülönített forrás. Melynek úgy néz ki, hogy megvan az első eredménye. A Japán autógyártó pénteken bemutatta szilártest-akkumulátorainak prototípusait gyártó létesítményét. A Nissan terve az, hogy a jokohamai gyárában egy próbagyártósort építsenek 2024-ben, ahol anyagokat tanulmányoznak, és áttekintik tervezői és gyártási folyamataikat, ezután az üzem teljes körű akkumulátorgyárrá válik.
A szilárdtest-akkumulátorokat több gyártó kutatja. A Nissan szerint is kétszer több energiát tárolhatnak egy szilárdtest-akkuban, mint egy lítiumos akkumulátorban. Továbbá gyorsabban is tölthetőek, mint a ma használatos akkumulátorok. Ráadásul mindezt alacsonyabb áron, ugyanis a szilárdtest-akksikba való anyagok nem olyan ritkák és drágák. A Nissan számítása szerint 2028-ban kWh-nként kb. 25 ezer forinttal tudják csökkenteni az autók akkumulátorainak árát, amivel sikerülhet az elektromos autók árát a belsőégésű motoros modellek szintjére hozni.
„Az akkumulátorkutatásban felhalmozott tapasztalatokból nyert tudásunk segíti a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztését. A továbbiakban kutató és gyártó részlegeink közösen használják majd ezt a gyárprototípust, meggyorsítva a szilárd elektrolitos akkumulátorok gyakorlati alkalmazását.” – nyilatkozta Nakaguro Kunio, a Nissan K+F részlegének elnökhelyettese.