Fontos a más kontinensről érkező kereslet kielégítése, éppen ezért az EU-n kívül 2035 után is nagy jövő előtt állhat a belsőégésű motor.
Tavaly Brüsszel jelentette be, hogy 2035-től nullára kívánja csökkenteni az új autók CO2-kibocsátását az Európai Unióban. Mindez pedig a benzin- és dízelüzemű autók értékesítésének a betiltását jelentheti a fenti időpontra, helyüket az elektromos autók vehetik át.
Thierry Breton, az EU belső piacért felelős biztosa szerint, „Még ha Európa be is tiltja a belsőégésű motorok értékesítését, a világ számos országaiban továbbra is használni fogják ezeket.” Egyben felszólította az európai autógyártókat, hogy a 2035-ös tilalom ellenére is folytassák az exportot, hogy kielégítsék a más kontinensről érkező hatalmas keresletet.
Thierry Breton egy lombardiai utazása során emlékeztetett arra, hogy 2030-ra az elektromos autók piaci részesedésre az új autók értékesítésének 12 százaléka korlátozódna Afrikára. Az Egyesült Államokban és Indiában pedig 40 százaléka.
Továbbá hozzátette, hogy „Arra bátorítom a teljes autóipari ökoszisztémát, hogy biztosítsák az elektromos autókra való átállást és továbbra is exportáljanak belsőégésű autókat olyan országokba, ahol még sok évig vagy évtizedekig szükség van ezekre.” Emlékeztetett, hogy a gyártók „nem felejthetik el, hogy a hivatásuk a világpiaci igények kiszolgálása és az egész autóipari ökoszisztéma gondozása és fenntartása.”
Az EU belső piacért felelős biztosa szeretné, ha a „nagy autógyártók megértenék a felelősségüket és továbbra is Európában gyártanák a belsőégésű motorral szerelt autókat a világ többi részére, ahelyett, hogy mondvacsinált okokból hirtelen más kontinensre vinnék a gyártást.”
Júliusig javaslattal kell előállni a személygépkocsik szennyezőanyag-kibocsátására vonatkozó új, szigorúbb szabályozásra, a 2025-től alkalmazandó Euro 7-es szabványra. Azonban az európai autógyártók többször aggodalmukat fejezték ki a teljesen elektromos átállás miatt, attól tartva, hogy a gyárak bezárásához és munkahelyek elvesztését eredményezné a zöld átállás. Brenton szerint ez a szabvány, ami a világon a legszigorúbbak közé tartozik, versenyelőnyhöz juttathatja az európai autógyártókat.