A Tesla sok területen mondhatja el magáról azt, hogy sikeresen vezetett be olyan autóipari megoldásokat, melyek a maguk területén forradalminak nevezhető. Az egyik ilyen eljárás az úgynevezett Megacasting, ami jelentősen le tudja csökkenteni a gyártáshoz szükséges időt és persze a szükséges pénzek mennyiségét is.
Az ötlet igen gyorsan felkeltette más autógyártók figyelmét, hiszen egy autóra vetítve jelentős költségek és persze gyártási idő is spórolható. Eddig leginkább a kínai autógyártók szerették volna magukévá tenni a technológiát, de a Tesla Megacasting eljárásait támogató LK Technology szerint hiába a sok pénz ezeknél a gyártóknál, ha nincs aki adja hozzá a tudást. Ennek szellemében nem is igen várható, hogy egyhamar megjelenik a kínai gyártóknál ez a fajta technológia.
De nem csak a kínaiaknak tetszik a Megacasting eljárás. Az európai gyártók közül is jelezte a Volvo Cars, hogy ők is alkalmaznák ezt a fajta megoldást. Ez a terv csak egy része annak az 1,09 milliárd dollár értékű gyárfejlesztésnek, amit a Volvo hajt végre a svédországi Torslanda melletti üzemében.
Innen már csak egy lépés volt, hogy mások is felfigyeljenek a jelenségre és a jelek szerint ez most meg is történt. A Reuters szerint a Volkswagen a legújabb érdeklődő. A VW a már általunk is többször tárgyalt Trinity gyár kapcsán tennék magukévá a Megacasting technológiát. A Volkswagen Csoport vezetője, Herbert Diess szerint mindenképpen fejlődniük kell a Teslához képest, ha tartani akarják Musk vállalatával az iramot. Ebben segítené őket a Megacasting, leginkább az egy darab autó legyártásához szükséges idő lecsökkentése révén. Christian Vollmer így beszélt a gyártási időről:
„A célunk világos: egységesíteni akarjuk a gyártási folyamatinkat. Ha így le tudunk menni 10 órára autónkként, akkor sikerült elérnünk valami nagyszerűt.”
Csak összehasonlításképp: egy Tesla Model Y nagyjából 10 óra alatt készül el, míg egy Volkswagen ID.3-nak ugyanehhez 30 órára van szüksége.
A Trinity elektromosautó-gyár, ahova jó eséllyel ez a technológia is be fog szivárogni. A Trinity gyár várhatóan bő 2 milliárd euróba fog kerülni. A kapacitás kezdetben évi 100 000 legyártott elektromos autóról szól, amit mielőbb fel akarnak tornázni 150 000 darabra évente.