A pletykák szerint 2024-től négy új, STLA Medium platformon alapuló tisztán elektromos modellt gyárthatnak az olaszországi Melfiben található Stellantis gyárban.
Az autóipari pletykák java általában igaznak bizonyul, főleg amik nem a realitástól elrugaszkodott eshetőségekről szólnak. Az Automotiwe News ezúttal egy egész vállalható infóval állt elő, melyeket egyes autóipari-beszállítók értesüléseire alapoz. A Stellantis nagy erőkkel fejleszt 4 újabb tisztán elektromos autót.
A fejlesztés és a leendő gyártás helyszíne a Stellantis egyik olaszországi (Melfi) gyára lehet, ami 2024-től indulna be. A Stellantis nem erősítette meg az információt, de a tervek konkrétnak tűnnek. Az Automotive News portál a cikkében a beszállítókhoz intézett árajánlatkérésekre hivatkozik. Egy ilyen lépés általában előrehaladott belső tervezést jelent, melyek folyamatban vannak. Ezen modellek között van a már megerősített elektromos Opel Insignia, két DS crossover (az egy talán DS 9 Crossabck néven, a másik DS 7 Crossback utódja lehet), valamint egy Lancia modell, amely valószínűleg az Aurelia nevet viselheti majd.
Itt az érdekesség a Lancia modellje körül várható. Az első Aurelia az 1950-es években jelent meg, ami akkoriban a felső-középkategória Lancia modellje volt, amelyet három karosszériaváltozatban – limuzinban, kupéban és kabrióban – gyártottak. Mivel a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares a PSA főnöksége alatt gyakorlatilag az összes kabriót megszűntette a meg nem térülő extra költségekre hivatkozva, a szedán tűnik a legvalószínűbbnek az elektromos Aurelia számára. De akár SUV is lehet belőle, hiszen manapság pont ez a forma az, amivel bármit el lehet adni.
A pletykák szerint mindegyik modell a Stellantis közepes méretű padlólemezére, a STLA Mediumra épülne meg. Az erre épülő járművek 4350-5000 mm hosszúak lehetnek, 87-104 kilowattórás akkumulátorral érkezhetnek és akár 700 km-es hatótávot is képesek teljesíteni, az akkupakk kapacitásától függően.
A Melfi gyár története sem egyszerű, ezt a Fiat építette az 1990-es évek elején, majd később a Fiat Chrysler Automobiles-hez került. A PSA és az FCA egyesülése óta pedig a Stellantis gyártási hálózatának része. Jelenleg olyan modellek készülnek ott, mint a Jeep Renegade (PEHV is) és a Fiat 500X. A 6700 alkalmazottat foglalkoztató Melfi gyártói kapacitása 2021-ben 29 százalékkal 163 646 járműre csökkent, ami kevesebb, mint a fele a 2018-as 339 865-nek. Az Melfi kapacitása 2015-ben volt a csúcson, akkor 393 000 darabon tetőzött.