A Honda bejelentette, hogy bővíti az elektromos termékpalettáját Európában, jövőre egy teljesen elektromos szubkompakt SUV-val érkezik meg az öreg kontinens piacára.
A japán Honda stratégiája az elektromos autók kapcsán is folyamatosan bontakozik ki az idő előrehaladtával és mindenki nagy örömére egyre több tisztán elektromos modellt is belenget a Honda. Persze lesznek még hibridek is a kínálatban egy ideig, de legalább elindult valami ezen a téren is.
Toshihiro Mibe a márka új vezetője 2021 áprilisa óta, akinek nem ismeretlen a Honda világa, ugyanis Toshihiro volt a gyártó korábbi kutatás-fejlesztési főnöke (és ő segített a gyártónak fenntartani kapcsolatát a General Motors-szal). Toshihiro célja az, hogy ne olyanok legyenek, mint a Toyota, vagyis a tisztán elektromos technológiák terén is be akarja hozni vállalata lemaradását. Ennek érdekében tavaly októberben elő is álltak a Honda e:N tanulmányautó-sorozattal melyek a jövő Hondáinak alapját képezik. Mindezekről a tervekről akkori sajtónyilatkozatukban számoltak be.
Az ilyen e:N modellek mindegyike külön hangsúlyt fektet az architektúrára (saját, dedikált padlólemez, e:Architecture), a szoftverre (e:OS) és a dizájnra. Az első, sorozatgyártásra érett autóra pedig csak eddig kellet várni, amit meg is mutatott most a Honda. Ez lett a e:Ny1 Prototype. Bár a nevében egyelőre benne van a prototípus utótag, a márka szerint nem sokban fog a most megismert autó különbözni attól, amit sorozatgyártásba küldenek. A gyártó sajnos semmilyen adatot nem közölt, csupán annyit tudni, hogy valamikor 2023-ban találkozhatunk az újdonsággal.
„Jól haladunk azon terveinkkel, hogy tovább bővítsük az akkumulátoros elektromos és hibrid járművek választékát ügyfeleink számára és bővítsük kínálatunkat a gyorsan növekvő B- és C-SUV szegmensben. A 2023-ban bemutatott új modellek az elektromos Honda autók következő generációjának irányvonalát mutatják be, megőrizve azt a lenyűgöző menetdinamikát, kényelmet és kivételes használhatóságot, amelyet vásárlóink már megszoktak.” – Tom Gardner, a Honda Motor Europe vezető alelnöke.
A fenti képeket elnézve jó eséllyel gyakorlatilag egy tisztán elektromos HR-V modellt várhatunk az újdonságtól, amit jelenleg csak Kínában lehet megvásárolni. Rögtön két néven, köszönhetően annak, hogy két kínai-Honda vegyesvállalat is gyártja: e:NS1 (Dongfeng Honda) és e:NP1 (GAC Honda). Ezekben egy 68,8 kWh-s akkupakk van, 150 kW-os motorral. Ám az e:Ny1 végleges verzióját Európában is megvehetjük majd és továbbra is kérdés, hogy mit tud majd mutatni az újdonság.