Újabb mérföldkőhöz érkezett a Volkswagen átalakulása útján. 2 milliárd eurós beruházással épül fel az új gyáregysége Wolfsburgban ami csak elektromos autókat fog gyártani.
Nagy lehet most az öröm a Volkswagen dolgozóinak körében. Egészen pontosan a wolfsburgi üzem dolgozói lehetnek vidámak, hiszen a sok félhivatalos értesülés és pletyka után a VW a napokban jelentette be hivatalosan is, hogy Wolfsburg mellett építi fel következő európai autógyárát. Amit már az alapoktól elektromos autógyártásra építenek.
„A Felügyelő Bizottság döntése fontos mérföldkő márkánk átalakítása és a wolfsburgi gyártóüzem jövője szempontjából. Ezzel erősítjük és fenntartjuk a fő üzem versenyképességét és egyben hosszú távú perspektívát biztosítunk a munkaerőnek. A Trinity-vel, valamint az új gyárral ismét mércét állítunk fel az autóiparban és Wolfsburgot a legmodernebb és járműgyártás globális világítótornyává alakítjuk. Ez a tény pedig ismét csak megerősíti, hogy Németország – mint ipari központ – gazdasági átalakítása igenis megvalósítható.”
Nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka igazgatója. A bejelentés kapcsán a legfőbb döntéshozók a helyszínre utaztak és vélhetően először ott beszéltek a jó hírekről, melyek talán Herbert Diess kissé rossz környezetbe helyezett elhíresült mondatait egy lehetséges létszámcsökkentésről is feledtetik.
Az üzemmel párhuzamosan egy kutatási és fejlesztési részleg is létesül majd Wolfsburgban, Campus Sandkamp néven. A campus egyik legfőbb feladata a Trinity projekt gyártási támogatása lesz, ami a már bemutatott SSP padlólemezben rejlő lehetőségek kiaknázást jelenti első körben. A campus létesítésére 800 millió eurót szán a Volkswagen.
A sajtónyilatkozat egy kicsit részletezte azt is, hogy mi várható a Projekt kapcsán. Ami biztos, hogy ez a projekt adja az alapját majd a már korábban beharangozott ACCELERATE stratégiának, ami az egész VW csoport karbon-semlegessé való átalakulását jelenti. A Trinity-alapú járművek legfőbb jellemzői a gyors töltési idő, a 700 km feletti hatótáv, a karbon-semleges életút és a technikai felkészítés a 4-es szintű önvezetésre, mindezt SSP padlólemezre építve.
A 2026-os gyártásindítás kapcsán a fő elvárás az, hogy 10 óra alatt elkészüljön egy elektromos autó. Ezt pedig kevesebb szükséges komponens, nagyobb fokú automatizálás, optimalizált gyártósorok és átgondolt logisztika révén akarja elérni a Volkswagen.