A Tesla és a Panasonic együttműködése egy igazán gyümölcsöző munka az autóiparban. Továbbá valljuk meg őszintén, hogy a Panasonic nélkül lehet, hogy ma nem tartana ott a Tesla (és az egész autóipar), ahol most tartunk. A kettejük együttműködése sok évre tekint vissza és mint tősgyökeres Tesla-beszállító, elsőként kaphatták meg a lehetőséget a Tesla új akkucellájának tömeggyártására.
A 4680-as cella néven ismertté vált újdonsághoz nagy reményeket fűznek a Tesla rajongói és a teljes akkumulátor-alapú energiatárolással operáló elektromos autóipar. 2020. szeptember 22 egy jelentős dátum volt az elektromos autózás és a Tesla életében. Ugyanis ezen a napon rendezte meg a Tesla a “Battery Day” néven ismert akkunapot, ahol bemutatta a 4680-as cellákat.
Egy ilyen cella 46 mm átmérővel bír, 80 mm magasság mellett, formája henger alakú. Korábban mások is próbálkoztak hasonló méretekkel, ám a probléma mindig ugyanaz volt: a hőmérséklet megemelkedés a cellán belül, köszönhetően a belső ellenállásnak. Nos, a Tesla viszont azért Tesla, mert végül megoldotta ezt a problémát. A végeredmény pedig egy olyan cella lett, melynek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képessége pedig ötszörös lett.
A Panasonic tehát enne a cellának a gyártását kezdheti meg. Ezzel pedig igazán kedvező pozícióban maradhat annak ellenére, hogy a Tesla más gyártóknak is kiadná ennek a cellának a bérgyártását annak érdekében, hogy minél több álljon a rendelkezésére. Év elején csak találgatás szinten volt szó a gyártás várható beindításáról. Akkor a Nikkei tippelte be a 2023-at, ám a Panasonic nemrég hivatalosan is megerősítette, hogy 2024-ben indul a valós sorozatgyártás.
„A Panasonic Corporation ma bejelentette, hogy üzleti tevékenységének globális kiterjesztése érdekében, energiaipari vállalata gyártóüzemet hoz létre Wakayama gyárában Nyugat-Japánban, ahol az új, „4680” -as lítium-ion akkumulátorok készülnek elektromos járművekhez. Az elektromos járművek gyors elterjedéséhez való hozzájárulása érdekében a Panasonic azon dolgozik, hogy bővítse az autóipari lítium-ion akkumulátorai választékát. Jelenleg a Panasonic egy új, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort, a „4680-at” fejleszti Japánban, több helyszínen. A vállalat fokozatosan fejleszti termelési képességeit a teljes bevezetésre való felkészülés érdekében. A szerkezeti fejlesztésekkel párhuzamosan két további gyártósort, valamint közüzemi létesítményeket létesítenek a Wakayama gyárban, a termelékenység ellenőrzése után a tömeggyártás a 2024 márciusában végződő pénzügyi évben kezdődik.”