A német közlekedési miniszter elárulta, hogy egyáltalán nem támogatják az EU azon törekvéseit, hogy 2035-re betiltsák a belsőégésű motorok gyártását.
Volker Wissing közlekedésügyi miniszter kijelentette, hogy nem támogatják az Európai Unió azon törekvéseit, hogy 2035-re teljesen beszüntessék a belsőégésű motorok gyártását. A miniszter konkrétan kijelentette, hogy 2035 után is engedélyeznék a belsőégésű motorok gyártását és forgalmazását. Azonban leszögezte, hogy ezek hajtását kizárólag szintetikus, tiszta üzemanyagokkal engedélyeznék. Ezekkel pedig nagymértékben csökkenteni tudják a károsanyag-kibocsátást.
Wissing így nyilatkozott: „nem támaszkodhatunk csak az elektromos vagy a hidrogéncellás meghajtásra a jövőben és technológiailag semlegesnek kell maradnunk.” Továbbá elismerte, hogy „jelenleg nincs elég elektromos autónk és ezért bővíteni kell a kapacitásainkat.”
Az Audi éppen a napokban jelentette be, hogy a V6-os dízelmotorja megújuló üzemanyagokkal – HVO-val, azaz hidrogénnel kezelt növényi olajjal – is képes működni. Ezzel pedig akár 70-95 százalékkal is csökkenhet a károsanyag-kibocsátás.
Nem csak Németország van így ezzel, hanem Olaszország szerint sem szabadna 2035-től teljesen megszüntetni a belsőégésű motorok gyártását. Nem lehet egyszerűen csak az elektromos meghajtásra támaszkodni. Nagyon úgy tűnik, hogy a belsőégésű motorral szerelt autók ellenzői egyelőre nem tudnak mindenkit meggyőzni és a 2035-ös terv lehet, hogy jóval későbbre tolódik.