2735 kilométer egy elektromos busszal? Megoldották!

0

A személyautók piacán túl már a nagyobb testű járművek állnak, mint például a teherautók, kamionok, vagy éppen a buszok. Ezen kategóriákban is egyre nagyobb szerepet kap az elektromos meghajtás.

Sok kritikus mondja, hogy a személyautókon túl nincs jövője az akkumulátor-alapú energiatárolás mentén felépülő járműveknek, mivel az eleve nagy tömeg mellé egy arányaiban nagyobb akkupakk szükséges a jármű mozgatásához. És a nagy akkupakkal tovább nő a teljes tömeg. Ez egy ördögi kör, ám vannak olyan gyártók, melyek időről időre sikerrel bizonyítják, hogy azért nem ilyen vészes a helyzet. A legnagyobb figyelem a nagy hatótávú áruszállítás kapcsán a Tesla Semi kamionon van, hiszen ha sikeresen működik a modell, akkor az jelentős átalakulásokat generálhat a ma még dízel-uralta árumozgatás piacán.

Ugyanilyen nagy hatással lehet a személyszállításra az elektromos buszok sikere, melyekről folyamatosan hallani. A világ jelenlegi legnagyobb elektromos busz flottája Moszkvában van, de hazánkból is szép számú hírt hallani az elektromos buszokról és azok sikereiről. Szerencsére az Egyesült Államokból is folyamatosan jön a pozitív megerősítés.

A legújabb hír az, hogy egy ottani busz-viszonteladó vállalat (ABC Companies) egyik ügyfele (MTRWestern) sikerrel teljesített egy 1700 mérföldes (2735 km) útvonalat, melyet csak a töltések idejére kellett megszakítania a Van Hool CX45E típusú elektromos busznak.

A busz alapjait egy Proterra gyártmány adta, amire a Van Holl felhúzta a maga megoldását. Az útvonal pedig a Newark (Kalifornia) – Seattle (Washington) útvonal volt, oda és vissza. Az út során csak elérhető és működő nyilvános töltőpontokat vett igénybe a busz. Az utazás célja az volt, hogy bemutassa az akkumulátor-alapú elektromos autóbuszokban rejlő lehetőségeket. Valamint a növekvő töltési infrastruktúrát, amely már ma is képes támogatni az elektromos járművek hosszú távú utazását az Egyesült Államokban.

Az útról természetesen sajtónyilatkozat is készült, melyben a sikeres pilot-program részletei is olvashatóak. A kaliforniai Newarkból Seattle-be tartó utazás több szakasza során az MTRWestern különböző utascsoportjai felváltva utaztak a Csendes-óceán északnyugati részének célpontjaira. A busz akkupakkja 676 kWh kapacitású, amivel a busz egyetlen töltéssel 280 mérföldes (450 km) hatótávot tudott teljesíteni. A program rávilágított arra is, hogy bár a mostani teszt sikeresen vette az akadályokat, azért az e-buszok tömeges fogadására még van mit fejleszteni az országos töltőhálózat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!