A Stellantis közzé tette a 2021-es évre vonatkozó pénzügyi eredményeit, viszont a honlapján már elérhetővé tett egy frissített képet melyen az elektromosított modelljeit is bemutatja a következő két évre.
A tavalyi év egyik jelentkezője az évtized végi elektromos autós átállásra a Stellantis volt. Akkori sajtónyilatkozatukkal egyértelművé tették, hogy készek komoly euró-milliárdokkal megtámogatni az elektromos átállást. A közleményben számos újdonság és stratégiai fontosságú lépés lett felsorolva melyeket mindjárt kifejtek, de a lényeget még az elején elmondom. A Stellantis Csoport 2025-re több, mint 30 milliárd euró elköltését tervezi, ezzel fejlesztené az alá tartozó márkák elektromos meghajtású portfólióját.
A legfőbb cél a technikai alapok meghatározása volt. Eszerint a legfőbb szempontok az alábbiak: a kisebb járművek is elmenjenek minimum 500 km-t, de a közép-és felső kategóriás autóknál a 800 km az elvárt hatótáv tisztán elektromos módban. A Stellantis szerint céljaik eléréséhez 2030-ban már évi 260 GWh akkumulátorkapacitásra lesz szükségük. Ezt 5 saját giga akkugyár létesítésével és számos külsős megrendelés útján kívánják fedezni. Az akkuk mellett saját elektromos autós padlólemez családdal készül a Stellantis: STLA Small (37-82 kWh között változhat), STLA Medium (87-104 kWh között változhat), STLA Large (101-118 kWh között változhat) és STLA Frame (159-200 kWh között változhat) néven.
Mára elérhető lett a Stellantis azon jelentése, ami címe szerint a 2021-es év eredményeit taglalja, de a riport közepe táján (16.oldal) ott vannak az idei és a 2023-as tervek az érkező elektromos modellekről (BEV, PHEV):
Ennek értelmében 2022-ben és 2023-ban 17 elektromos autót fognak bemutatni, amiből 13 lesz a tisztán elektromos (BEV) és 4 a plug-in hibrid (PHEV). A Citroën eddig 2 (az egyik modell vélhetően a C3 sub-kompakt crossover elektromos változata lesz), a Jeep 1 olyan új BEV modellt mutat be, amit most még nem ismerünk. Utóbbi igazán érdekes lehet, ugyanis a Jeep eddig csak a PHEV vonalon mozgott. A középkategória kedvelőinek jó hír, hogy az Opel Astra és a Peugeot 308 tisztán elektromos változatai is megérkeznek legkésőbb a jövő év végig.
De ne felejtsük el, hogy a riportban a Fiat neve mellett is ott van egy BEV, most még nem ismert névvel. Hogy az mi lesz, jó kérdés, de a tippek az elektromos Panda mellett érvelnek, melynek alapját a már megismert Centoventi adhatja.