Ezt tudja az új, tisztán elektromos Kia Niro

0

Meglepő hír érkezett a hideg északról, ugyanis a Kia a svéd oldalán felfedte a részleteit a 2023-as modellévvel induló elektromos Kia Niro tekintetében.

Mindez egy igen fontos lépés az újdonság megismerésében, hiszen például Magyarországon is az e-Niro volt tavaly a legnépszerűbb elektromos autó, amihez 661 darabos eladás kellett.

Az új e-Niro így vélhetőn számos olvasónknál van elég fontos helyen a hírek szempontjából. Az újdonság kívülről már tavaly novemberben felfedte magát a Seoul Mobility Show-n. Az alapoktól kezdve teljesen újratervezett vadonatúj Niro a vállalat Opposites United dizájnfilozófiája alapján született, követve a ‘Joy for Reason’ etikát. A Kia jellegzetes „tigrisarca” a vadonatúj Nirón átalakult, mostantól a motorháztetőtől egészen a lökhárító alatti sárvédőig terjed. A korszerű elülső dizájnt feltűnő „szívdobbanás” LED nappali menetfények (DRL) zárják le, amely magabiztosságot és feltűnő megjelenést ad.

Amire azonban mindenki ugyanannyira kíváncsi volt, az a technikai tudás, amit még eddig nem említett meg a márka. Meglepő módon, nem sajtóanyag formájában derültek most ezek ki, hanem szemfülesek jelezték, hogy a Kia svéd oldalán már fent vannak a legfontosabb ismérvek. A legfontosabb, hogy az új elektromos Niro esetében is 3 hajtásláncból lehet választani:

  • Hibrid (Niro Hybrid)

A Kia Niro Hybrid 32 kW (44 LE) teljesítményű villanymotorja egy 105 lóerős 1,6 GDI benzinmotorral működik együtt. Együtt 141 lóerőt termelnek, amely egy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül éri el az első kerekeket. Árak:

Niro Hybrid Action 317 900 kr
Niro Hybrid Advance 342 900 kr
Niro Hybrid Advance Plus 362 900 kr

  • PHEV (Niro Plug-In Hybrid)

A Kia Niro Plug-In hibrid az 1,6 literes GDI benzinmotort egy új, erősebb, 62 kW-os villanymotorral kombinálja, amelyek így együttesen 183 lóerőt adnak le. A lítium-ion polimer akkumulátor kapacitása 11,1 kWh-ra nőtt (a jelenlegi 8,9 kWh helyett), az előzetes hatótáv pedig így akár 60 kilométer is lehet egy töltéssel. Árak:

Niro Plug-In Hybrid Action 381 900 kr
Niro Plug-In Hybrid Advance 406 900 kr
Niro Plug-In Hybrid Advance Plus 426 900 kr

  • Tisztán elektromos (Niro EV)

A Kia Niro EV villanymotorja 150 kW-os, maximális forgatónyomatéka 255 Nm, a 64,8 kWh-s akkumulátor pedig a homologizációra váró előzetes adatok szerint akár 463 kilométernyi károsanyag-kibocsátásmentes vezetést tesz lehetővé. Optimális feltételek melletti DC villámtöltéssel 43 perc alatt tölti fel az akkumulátort 10-ről 80 százalékra. A konkrét töltési teljesítmények sem AC, sem DC ágon még nem ismertek. Árak:

Niro EV Action 495 900 kr
Niro EV Advance 520 900 kr
Niro EV Advance Plus 540 900 kr

Felszereltségi szintekből tehát három lesz: Action, Advance, Advance Plus.

Az Action szinttől kettős, 10,25 hüvelykes képernyővel, navigációs és tolatókamerával, kulcs nélküli beléptető rendszerrel, ütközést elkerülő asszisztenssel (FCA), országúti vezetési asszisztenssel (HDA) és biztonságos kiszállási asszisztenssel (SEA) várják a vásárlókat.

Az Advance többek között műbőr kárpitozással, szellőző első ülésekkel, Harman Kardon hangrendszerrel, aktív holttérfigyelővel és elektromosan működtethető csomagtérajtóval rendelkezik, míg az Advance Plus többek között automatikus fékkel tolatáskor, távirányítós parkolással, head-up kijelzővel, vezetőüléssel memóriafunkcióval, Relaxációs (alvó üzemmód) utasüléssel és vezeték nélküli mobiltöltéssel.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!