A Polestar bejelentette, hogy a Polestar 5 legfejlettebb elektromos, 4 ajtós GT modelljébe debütál először az új ragasztott alumínium platform.
A Polestar, mint önálló márka csupán pár éve létezik, de ezen idő alatt a bemutatott Polestar 1 (PHEV) és a Polestar 2 (BEV) modellek kellően nagy benyomást tudtak tenni az elektromos autók iránt rajongókra. Mindkét modell a szedán kategóriát erősítette, míg a Polestar 3 az SUV kategóriában kíván robbantani egy hatalmasat. Erre ha minden igaz, idén már sor kerülhet a bemutatkozással és a gyártás elindításával az Egyesült Államokban.
Ha kicsit távolabbra tekintünk a Polestar terveit illetően, akkor egészen 2024-ig kell előre menni az időben, ugyanis abban az évben várható a Polestar 5 érkezése, ami teljesen újra definiálja majd a márkát és a hozzá kapcsolódó értékeket. A Polestar 4, mint autó eddig egyelőre csak pletyka szinten sem létezik, vélhetően kimarad a márka nevezéktanából.
A Polestar 5 ismét egy sportos szedán lesz a dolgok jelen állása szerint, ami a Percept tanulmányautóra épül. Ennél a mérnökök kifejezetten törekedtek arra, hogy újrahasznosított anyagokat használjanak föl. Például az üléshuzatok 100 százalékban újrahasznosított PET palackból készülnek. Technológiai szempontból is minden modern igényt kielégít. Egy nagy központi kijelző uralja a teret melyen egy Android alapú operációs rendszer fut. Tehát sok hasznos Google funkció is helyet kap az autóban.
A márka legújabb sajtónyilatkozatában az szerepel, hogy a 2024-ben érkező Polestar 5 egy új, ragasztott alumínium karosszériával (bonded aluminum platform) épül majd meg. A házon belül fejlesztett újdonságon 280 mérnök dolgozik jelenleg is a Polestar angliai (Coventry) Kutatási és Fejlesztési részlegén. Ez a csapat korábban olyan projekteken dolgozott, mint a Forma-1 versenyautók, vagy éppen kis volumenben gyártott járművek és sportautók.
A Polestar választása azért esett erre a technológiára, mert az szerintük ötvözi a kiváló teljesítményt a környezetvédelmi előnyökkel. Míg ez a technológia korábban munkaigényesnek és nehezen használhatónak bizonyult tömeggyártású járművekben a minőség feláldozása nélkül, a vállalat szerint mérnökcsapatuk egy teljesen új, gyorsabb gyártási folyamatot fejlesztett ki.
A Polestar azt is elárulta, hogy az új ragasztott alumínium platform segíti a jármű minőségének javulását és a termék gyorsabb piaci bevezetését.
Pete Allen, a Polestar kutatásfejlesztés részlegének vezetője így nyilatkozott: „Tudtuk, hogy könnyű autót akarunk, tudtuk, hogy kiváló minőséget akarunk, és tudtuk, hogy mindezt gyorsan akarjuk. Ez az architektúra kiemelkedően dinamikus és kiváló biztonsági tulajdonságokkal bír. Mindezt alacsony befektetési technológiával, amely nagy gyártási mennyiséget produkál.”
Az új anyagoknak és technikáknak köszönhetően jelentős javulnak a tömegre vonatkozó adatok is, mivel a „fehér karosszéria” (komplett platform és karosszéria) tömege várhatóan alacsonyabb lesz, mint a kisebb szegmensekben szereplő autóké. Nyilvánvaló, hogy a könnyebb „fehér karosszéria” hozzájárul a jobb hatékonysághoz, így a nagyobb hatótávolsághoz és a dinamikusabb reakcióképességhez – mindezt úgy, hogy közben az utasoknak is kiváló biztonsági szintet nyújt.