Még idén megérkezik a tisztán elektromos DeLorean

0

A texasi székhelyű cég, bemutatta a jövő tisztán elektromos DeLorean modelljét.

Nagyjából egy éve jött a nagy hír, hogy a történelem egyik legismertebb sportautója, a DeLorean DMC-12 hamarosan visszatér. Méghozzá tisztán elektromos meghajtással. Azóta sajnos nem sok hírrel szolgáltak a munkán dolgozó csapatok.

A DeLorean Motor Company azonban több, mint egy év után újra jelentkezett. Hírt adva arról, hogy nagy erőkkel dolgoznak a háttérben. A 15 másodperces videóban felsejlik a jellegzetes sirályszárny-ajtó és egy fénycsík, ami az autó orrán fut végig. A poszt szövege pedig még izgalmasabb, hiszen abból az derül ki, hogy az elektromos meghajtással újjászülető DMC-12 az idén fog bemutatkozni. Az eseménnyel kapcsolatos hírekért pedig a DeLorean oldalán kell feliratkozni.

Sajnos semmilyen extra információ egyelőre nem érhető el az újdonságról, pedig komolyan érdekelne sok embert, hogy mi várható. Ha minden igaz, az újraindított DMC-12 majd DeLorean EVolved néven érkezhet és az autó egy olyan padlólemezre épülhet fel, amit kis volumenben gyártandó autókhoz tervez a Williams Advanced Engineering és az Italdesign.

Amíg várakozunk, nézzük meg az klasszikus DeLorean történetét. Az 1973-ban John DeLorean által megálmodott autó 1976 márciusában vált valósággá, egyediségét a sirályszárnyas ajtónyitás és a szál-csiszolt fém kasztni adta. Azonban a 25 000 dolláros nyitóár sokak kedvét elvette a vásárlástól. Az eredetileg csupán 130 lóerős Renault motor pedig nem is tette igazán pörgős sportautóvá. Sajnos az alapító tervei nem jöttek be, így a vállalat megszűnt 1982 végén.

Aztán 1995-ben egy texasi vállalkozás látott fantáziát az autóban, ők szintén Delorean Motor Company néven léteznek és megalakulásuk után szinte az összes fellelhető DMC-12 alkatrészt felvásárolták. Ezzel a mennyiséggel összesen közel 300 új autót rakhatnának össze, de 2015-ig erre nem volt lehetőségük az Egyesült Államok hatályos szabályozása miatt. Azonban ott létezik egy Low Volume Vehicle Manufacturers Act (H.R. 2675) nevű törvény, melynek értelmében kis volumenben szerelhet össze egy vállalat autókat, amennyiben azokba a hatályos környezetvédelmi előírásoknak megfelelő motor kerül. Az elektromos meghajtás pedig innentől lép be a képbe, hiszen az eredetileg tervezett belsőégésű motor (2,85 literes Peugeot-Renault-Volvo V6) már nem biztos, hogy kiállná a következő évek történéseit, ezért a DMC egy közleményt adott ki, aminek lényege, hogy a cég nem látja biztosnak a belsőégésű erőforrások jövőjét, így átállnak azt elektromos meghajtásra