Norvégia – Téli töltésteszten 25 tisztán elektromos autó

0

A norvég elektromos autósok lemérték, hogy valós, téli időjárási körülmények között mennyivel tudnak tölteni napjaink legfelkapottabb elektromos autói.

Közel két hete, a Norvég Automobil Szövetség és a motor.no közzétette azt a tesztjét, ahol 31 darab tisztán elektromos autó állt a startvonalhoz. Azok az elektromos autók 100%-os töltöttséggel indultak neki az útnak egy zárt garázsból. Sem az utasteret sem pedig az akkumulátorokat nem melegítették elő. Minden e-autó ugyan azon az útvonalon haladt lemerülésig, 21 fokos klímával és ülésfűtéssel.

A tesztelő csapat a napokban közzétette azokat az adatokat, hogy milyen gyorsan tudták ezeket az elektromos modelleket feltölteni. Köztudott, hogy az autógyártók legtöbbször a 10-80%-os töltöttség idejét adja meg mindenhol. A NAF a lenti táblázat segítségével megmutatta, hogy mennyire hihetünk a katalógusadatoknak.

Az út és a lemerülés során volt lehetősége az elektromos autók akkumulátorának üzemi hőmérsékletre melegedni, viszont a norvég hideg időjárás gyorsan vissza is tudja hűteni az akkukat. A legtöbb modell tudta hozni a katalógusadatokat, csupán 2-3 perces eltérés volt tapasztalható. Mindez pedig betudható annak, hogy a teszten részt vett modelleknél 4-8%-os töltöttséggel indították el a töltést.

A legtöbb márka elő tudja melegíteni az akkumulátort a töltés előtt, ugyanis a megfelelő akkumulátor hőmérséklet nélkül nehezen indul be a gyors töltés. Dicséretes, hogy a Porsche, Mercedes és a Tesla a töltőhöz közeledve már kiírja, hogy megkezdődik az akkumulátor temperálása. A többi modellnél egyelőre ez a fajta előny nincs jelen.