A Nissan leállítja a legtöbb motorjának a fejlesztését, de nem mindenhol

0

Tavaly márciusban a Nissan is beállt azon gyártók sorába, akik 2030 környékétől jelentősen átalakítják a kínálatukat. Már ami a járművek meghajtását illeti. A japán márka célja, hogy 2050-ig teljesen karbonsemlegesen működjön. Ennek részeként pedig a Nissan számos országban 2030-tól csak elektromos modelleket akar forgalmazni.

Természetesen nem véletlen, hogy a Nissan így fogalmazta meg célkitűzéseit. Hiszen az elektromos modellek mellett valóban a belsőégésű technológia az ami pénzt tud ma hozni a konyhára. Ezért jó ideig velünk maradnak a Nissan belsőégésű modelljei, még ha nem is pont Európában.

A Nikkei Asia szerint a Nissan az Egyesült Államokat nézte ki magának, mint azt a piacot, ahol nem fogja elsietni az átállást az elektromos meghajtásra. Bár a Biden kormányzat elég elkötelezett a környezetvédelem és a szén-dioxid kibocsátás visszafogása mellett, ott az utóbbira még csak tervben sincs egyelőre olyan mértékű szigorítás, mint Európában. Ezt pedig a Nissan ki is akarja használni, ráadásul az ott abszolút sikernek számító pickup kategóriában.

Az USA a Nissan második legnagyobb piaca, így kiemelten fogja kezelni az itteni értékesítéseket. Az évi közel 1 millió eladott jármű meg is követeli ezt a figyelmet. A márka itt a Rogue (közel 300 ezer éves eladás), a Frontier és a Titan (közel 100 ezer darab évente) modellekkel van jelen, melyek villanyosítását nem is tervezi a közeljövőben a Nissan.

Pedig az elektromos pickup gyártása nagy üzlet lenne az Államokban. A Ford F-150 Lightning, vagy éppen a Chevrolet Silverado EV példáján keresztül pontosan látni azt, hogy mekkora az érdeklődés. A Nissan azonban vélhetően az e-autós erőforrásait elsősorban az európai piacra szánt modelljeihez akarja eldurrantani. Abból pedig nem lesz hiány, elég csak Ambition 2030 projektre gondolnunk. Ha elolvassuk az alábbi cikket, az Államokat itt sem említi a Nissan.

További költségcsökkentő tényező lehet az a terv is, miszerint nem fogja a márka tovább fejleszteni az aktuális motorpalettát, többek között a fent említett modellek is a jelenlegi generációval fognak kifutni. Természetesen ezen autók külseje követni fogja az aktuális trendeket, de a motorháztető alatt nem várható már érdemi előrelépés.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!