Megvan a Volvo hatalmas akkugyárának a helyszíne

0

Tavaly nyáron érkezett hír először annak kapcsán, hogy a Volvo és a Northvolt vállalat összefogna az akkumulátorgyártás kapcsán. Akkor arról szóltak a hírek, hogy közös összefogással építenek majd cellagyárat.

A cél már akkor is tiszta és világos volt. A leendő közös munka révén létrejövő cellák a Volvo és a Polestar modelljeibe kerülnek, de természetesen a kutatás és fejlesztés területén is közösen dolgoznak a jövőben a mérnökök. A tavaly bejelentett együttműködés akkori első lépése az 50-50 százalékos tulajdonú vegyesvállalat létrehozása volt Svédországban, ami idén elindul. Azt már tavaly is tudni lehetett, hogy a kezdeti munka a kutatás és fejlesztés területén indulhat el, ez a kompetenciaközpont Göteborgban lesz.

A közös gyárról nem sok részlet volt tudható, csupán annak tervezett éves kapacitása, ami 50 GWh. A Northvolt legújabb sajtónyilatkozata révén azonban most további információk láttak napvilágot az üzem kapcsán. Köztük a legfontosabb, a helyszín: Göteborg, Svédország. A tippek az európai lokációra vonatkozóan tehát helyesek voltak és azt is tudni már most biztosan, hogy 2025-ben indul itt a gyártás.

Az üzem 3000 új munkahelyet teremt, de a Volvo Cars és a Northvolt közötti partnerség az akkumulátorok és jármű-integrációs koncepciók kifejlesztésére is nagy fókuszt helyez. Amelyek révén így a Volvo és a Polestar járművezetői azt kaphatják, amire minden elektromos autós vágyik, például nagy hatótávolságot és gyors töltési időt.

A Northvolttal kötött akkumulátorcella-partnerségünk kulcsfontosságú a stratégiai ambícióink megvalósításához a villamosítás terén” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy vezető szerepet töltsünk be a prémium elektromos autók szegmensében és 2030-ra kizárólag tisztán elektromos járműveket értékesítsünk.”

Az itt készülő cellák formátumáról vagy éppen kémiájáról semmilyen konkrétum nem tudható. Azonban a Volvo pozícióját tekintve könnyedén mondhatjuk azt, hogy biztosan nem az olcsóbb LFP cellák gyártására fognak szakosodni. Hiszen sem a Volvo, sem a Polestar nem a középkategóriában játszik. Bár ez alapján nem lehetünk biztosak ebben sem, elég ha csak a Mercedes-Benz hozzáállását nézzük az LFP cellákhoz. A csillagos márka olyan modelljeiben fogja alkalmazni az olcsóbb LFP cellákat, mint az EQA, vagy EQB. Melyek közel sem tekinthető középkategóriás autónak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!