Napjaink Európájában az SUV-k és crosssoverek a legnépszerűbb kivitelű autók, ez nem is vitás. Az emberek igen nagy hányada szeretne egy ilyen autóban ülni, még ha sokszor nincs is semmi előnye a hétköznapokban ennek a formának.
A Mercedes-Benz az egyik legnagyobb és legelismertebb európai gyártó, számos modellel van jelen szerte a világon és mivel ők is a profitból élnek, azt árulják, amire igény van. Mindez pedig az SUV-kben csúcsosodik ki manapság, ezért a csillagos márka is erre a vonatra száll fel. Tisztán elektromos termékcsaládjuk, az EQ is számos ilyen modellel büszkélkedhet, köztük az EQC-vel és az EQA-val. A típus érdemeit nem kicsinyítve el kell árulnunk, hogy a GLC és a GLA alapjaira épült meg a két elektromos modell. Tehát a padlólemeze nem dedikáltan elektromos hajtáslánchoz lett tervezve.
Ezen segít majd a gyártó EVA nevű padlólemeze, amit viszont az alapoktól a legújabb szempontok szerint terveztek meg a mérnökök és rögtön az S osztály elektromos megfelelőjét, az EQS-t építették rá. Benne a Mercedes-Benz mai elektromos autós tudásának legjavával.
Még 2020 októberében mutatott be a Mercedes-Benz elektromos járműveinek vezető tervezője, Christoph Starzynski 3 új elektromos autót, melyek erre a padlólemezen kapnak helyet. Ezek az EQE szedán, valamint két új SUV, melyek közül az egyiknek az EQS, a másiknak az EQE adja majd az alapot.
Erről a két modellről azóta nem sokat hallani. Azonban az EQS SUV erősen álcázott prototípusa már nálunk is szerepelt egy cikk erejéig tavaly májusban. Egészen 2022 februárjáig kellett várni a következő hírmorzsákra, melyeket az Autocar magazin szállított. Szerintük mindkét modell forgalmazása 2022 végén indul el.
Mindkét modell az Egyesült Államokban készülhet, a márka Tuscaloosa-béli üzemében. Viszont érdekes módon a premier Kínában várható. Az EQS SUV a Peking Motor Show, az EQE SUV pedig a Guangzhou Motor Show közönsége előtt mutatja meg magát.
Méret tekintetében az EQS SUV 5,16 méteres lesz (a szedán 5,23 méteres). Míg az EQE SUV 4,85 méteres hosszal bír. Mindez 10 cm-el hosszabb, mint az elektromos crossoverek etalonjának számító Tesla Model Y. A külső szempontjából további tudnivaló a magazin szerint, hogy mindkét SUV erősen fog meríteni a szedán verzió külső dizájnjából és a belső terek is maximálisan ki fogják elégíteni a vásárlók igényeit.
A hajtásláncot illetően nincs meglepetés: a riport szerint az EQS SUV-t kizárólag összkerékhajtással kínálják majd és átveszi az EQS 580 4Matic hajtását. Azaz két elektromos motor kombinált 385 kW-os teljesítményével, melyeket egy 108 kWh-s akkupakk táplál majd. Lesz Maybach SUV változat is „a teljesítmény finom növekedésével”. A vonatkozó tanulmányautót a Mercedes-Benz a müncheni IAA-n mutatta be.
Az EQE SUV-ről eddig az akkupakk kapacitása tudható (90,6 kWh) és két opció is választható a hajtáslánc vonatkozásában. Elsőkerék-meghajtás (1 motor) és összkerékmeghajtás (2 motor). Az alap EQE SUV 215 kW teljesítménnyel érkezik az utakra, 400 V-os fedélzeti rendszerrel.