Közel kilenc év gyártás és több mint 250 ezer eladott példány után búcsúzik a BMW legsikeresebb elektromos modellje, a BMW i3.
Többször volt már róla szó az utóbbi időben, hogy végleg elkaszálják a BMW legelső, tisztán elektromos modelljét az i3-at. Majd időről időre mindig visszarakták a gyártásba a bajorok, látván mekkora sikere van/volt a kis i3-nak. A BMW 2013 óta gyártja az i3-at, ami egy igazán sikeresnek mondható elektromos autó és egy időben a Nissan Leaf után a világ második legkelendőbb e-autója volt.
Mára megérkezett az a szomorú hír, hogy a közel egy évtizede gyártásban levő i3 sorozatgyártását leállítják. Az ausztrál Drive információi szerint a BMW idén nyáron, azaz júliusban végleg leállítja az i3 gyártását a lipcsei üzemben.
Az i3-ból mára több, mint 250 ezer darab talált gazdára, de a BMW számára mindig is nehézkes volt a modell gyártása. A tulajdonosok számára pedig meglehetősen drága volt az i3 javíttatása, mivel a karosszéria nagy mértékben szénszál-erősítésű polimerből és alumíniumból állt.
Annyit tudunk, hogy az i3 név a 3-as sorozat tisztán elektromos változata kapja meg. Valamint a jelenlegi i3-at egy elektromos crossoverrel, az X1-el váltja le a BMW.
Azzal az X1 crossoverrel, amely ugyanarra a FAAR platformra épül, mint a Mini modellcsalád. Ezt a BMW és a Brilliance Automotive közösen fejleszti, és a nagyobb iX3-hoz hasonlóan Kínában fogják gyártani a világ többi része számára, várhatóan 2023-ban vagy 2024-ben debütál.