A Tesla Model Y-ra váró amerikaiak hamarosan egyre nagyobb számban örülhetnek majd új autójuknak. Az USA béli igények kielégítését célzó Giga Texas indulása a hírek szerint gyakorlatilag megtörtént, az ott dolgozók már elkezdhették a munkát.
Azt eddig is tudtuk, hogy a fej-fej mellett haladó Giga Texas és a Giga Berlin közül az előbbi kezdheti majd meg korábban a munkát. Azonban ezt eddig leginkább különböző sajtóértesülések útján lehetett tudni. A legújabb hírt a texasi gigagyár kapcsán most maga a Tesla erősítette meg, a 2021-es negyedik negyedévet értékelő riportjuk nemrég kiadott változatában:
„A Model Y-ok gyártása már 2021 végén elindult a Gigafactory Texas területén”
A Tesla tehát már néhány hete gyártásba küldte Texasban a Model Y-t, melyek vélhetően a szükséges végső engedélyek birtokában el is hagyhatják a gyár udvarát. Így igen erős első negyedévet várhatunk a Tesla jelentéseiben erről az időszakról.
„A végső engedélyek birtokában azonnal megkezdjük az Austinban készült Model Y-ok kiszállítását.”
Remélhetően nem ezen az engedélyen csúszik el a márka első negyedéve, mert amíg ezt az engedélyt nem kapták meg, nem lehet elindítani a kész autókat sem. Eddig nem tudni olyan megrendelőről, aki olyan VIN számot kapott volna a Model Y megrendelése kapcsán, ami az austini eredetre utalna.
A fenti képek a Tesla jelentésből származnak és többek között a fényezőüzem, vagy éppen a strukturális akkupakk látható. Utóbbira épp az üléseket szerelik fel, mely egységet így közvetlenül a Mega Press gépek által készített vázra tudnak felszerelni. Ezzel is jelentősen egyszerűsítve a gyártást és ezzel együtt csökkentve annak költéségét is.
Ha már Model Y, akkor azt is tudni kell, hogy a Tesla még mindig nem tette 100 százalékban egyértelművé, hogy az itt készülő darabokba a 2170-es, vagy az új 4680-as cellákat fogja beépíteni. Utóbbi egy igen erős ütőkártya lenne az amúgy is jól teljesítő típus esetében.
A Tesla folyamatosan dolgozik a cella gyártási volumenének felfuttatásán, ezért egyre több beszállítótól fog rendelni. A már említett nagy neveken túl (Samsung, LG) kisebb kínai akkugyártók is be fognak szállni a 4680-as cella gyártásába, mint a BAK Battery, vagy éppen az Yiwei