A Reuters értesüléseiből születő cikkek nagy százalékban szólnak később ténylegesen megvalósult dolgokról. Most egy igen érdekes előrejelzésről számoltak be, ami elég nagy durranásról ad hírt a Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség háza tájáról. Ha minden igaz, a trió már most csütörtökön bejelenthet egy nagy arányú költségnövelést az elektromos járművek fejlesztésére és gyártására szánt keretösszegének vonatkozásában.
A Reuters az értesülésit belsős informátorokra alapozza, akik arról számoltak be, hogy az elektromos járművekre fordítandó költségkeretet (eredetileg 10 milliárd euró) közel 20 milliárd eurós összeggel toldják meg a következő 5 évben. Ezen felül 2030-ra több, mint 30 elektromos típust mutatnának be, 5 különböző padlólemezre megépítve. A nagyarányú fejlesztési tervek mind azt a célt szolgálnák, hogy 2025-re a trió elektromos modelljei egy ársávba jussanak a belsőégésű autókéval.
Hogy végül mi lesz bejelentve csütörtökön, az jó kérdés, ugyanis a Renault és a Mitsubishi nem reagált a Reuters megkeresésére, míg a Nissan egyszerűen azt válaszolta, hogy spekulációkra nem kívánnak reagálni. Az informátorok szerint a bejelentés részletei „Alliance by 2030” néven kerülnek megismerésre.
A három gyártó együttműködése nagyjából 2017 őszétől indult és tart a mai napig. A szövetség egyik legfőbb előnye a költségek megoszlása, ami az elektromos autók esetében különösen drága tud lenni a kezdeti időkben. Hogy a trió tervei mik, azt kíváncsian várjuk. A hármasból eddig a Nissan és a Renault terveit ismerjük a 2030-as év végéig, a Mitsubishi egyelőre várat magára. A Nissan tekintetében azt tudhatjuk, hogy náluk Ambition 2030 néven fut a projekt, amire a márka 17,6 milliárd dollár elköltését tervezi a következő 5 évben. A pénz segítségével pedig azt az ambiciózus célt kell teljesíteni, ami 2030-ig ötven százalékra emeli az elektromos modellek arányát az új eladásokban. Ez pedig 23 „új és izgalmas elektromos modell” segítségéve kívánja elérni a gyártó, ebből 15 tisztán elektromos modellel.
A francia Renault projektjéről bő egy hete beszélt Luca de Meo márkaigazgató az Automotive News magazinnak és ők is komoly átalakulást terveznek Európában 2030-ra.