A Ford bejelentette, hogy jelentősen megnöveli a teljesen elektromos Mustang Mach-E gyártását. A cél, hogy 2023-ra több mint 200.000 darab elektromos autót Mach-E modellt gyártsanak.
A Ford háza táján mostanában megszaladtak az elektromos autós mozgolódások. Elég csak arra gondolnunk, hogy az F-150 pickup elektromos változata annyira népszerű, hogy nemrég elérték az előfoglalások a 200.000 darabot. Ennek fényében a márka megveregetheti a saját vállát, hiszen bölcs döntés volt a villanyosítás bevállalása az egyik legnépszerűbb, így legjövedelmezőbb kategóriában.
Hasonló a helyzet a másik húzónevük átalakításával is, ami a Mustang. Ebből is készült tisztán elektromos verzió és mostantól nem is lesz másmilyen Mustang. Ez lett a Mach-E, ami hű lett az évek alatt kialakított értékekhez, hiába nincsen már hörgő benzinmotor az orrában.
Viszik is szépen a típust, nincs szégyenkezni való a számok láttán, ám még ennek is egy erős lökést adhat az a napokban megismert projekt, melynek során több tízezer darab kerülhet az amerikai Belbiztonsági Minisztérium (DHS) kötelékébe.
Jogosan adódik a kérdés, hogy hol kerül majd legyártásra ez a sok elektromos Mustang. Jelenleg 2 gyárban készül a típus: Amerikában (Mexikó – Cuautitlán Izcalli) és Kínában (Changan Ford). Ezen üzemek jelenlegi kapacitása nem ismert a nagyközönség számára, ám az biztos, hogy hamarosan (2023-ra egészen pontosan) évi 200.000 darabra fogja feltornázni a gyártási számokat a Ford. Ez a számítások szerint háromszor annyi lehet, mint a 2021-ben készült autók száma. Erről Jim Farley, a Ford vezérigazgatója számolt be egy Twitter-posztban:
It’s hard to produce Mustang Mach-Es fast enough to meet the incredible demand, but we are sure going to try. So starting in 2022 we are increasing production and expect to reach 200,000+ units per year for North America & Europe by 2023. That’s 3x our 2021 output. ⚡️⚡️⚡️ pic.twitter.com/xSMbuHxdEN
— Jim Farley (@jimfarley98) December 10, 2021
„Nehéz tartanunk az iramot, amit a hihetetlen érdeklődés diktál a Mach-E kapcsán, de megtesszük, ami tőlünk telik”
A posztban az amerikai és európai igényekről beszél Farley, így vélhetően a mexikói üzem kerül bővítésre, hiszen annak jelenlegi kapacitása nem elégséges. Az Automotive News szerint ráadásul két Ford típus is kárát látja majd a bővítésnek (tisztán elektromos Explorer és Lincoln Aviator). Ezen modellek tervezett gyártását ugyanis 2024-re tolhatja a Ford, ráadásul el is viszik a mexikói üzemből ezek gyártását, hogy minél több Mustang Mach-E készülhessen.