Európa és Kína mellett az Egyesült Államokban is egyre nagyobb mértékben terjeszkedik az elektromos meghajtás. A helyi nagy márkák egyre inkább ismerik fel, hogy az embereknek igenis igénye van egy mai modern elektromos autóra. Sokáig Amerikában is csak autóipari hóbortként tekintettek erre a témára. Azonban érdekes módon pont a Ford F-150 pickup elektromos változatának bemutatása is azt mutatja, hogy mekkora kereslet is van ezekre az elektromos autókra.
A másik nagy ikon Amerikában a General Motors, akiknek nem kell bemutatni az elektromos autózást, hiszen a kilencvenes évek elején ők alkották meg a legendás EV1-et, ami aztán már akkor váratlan siker lett. Nem is tudott vele mit kezdeni a GM, gyorsan be is gyűjtötték az összeset és eltemették a sivatag mélyére. Azóta persze eltelt 30 év és a világ szerencsére az elektromos meghajtású autók felé kezdett el haladni, így a GM-nek is fel kellett venni a kesztyűt.
A márka részéről az idei év második felétől jöttek a nagy bejelentések. Kezdve az évtized végére esedékes zéró helyi kibocsátású járművekkel és az ezek gyártásához szükséges üzemekkel: Orion Township, Spring Hill és természetesen a Factory Zero. A vezérigazgató Mary Barra október végén pedig 2025-től már a legnagyobb halra akar vadászni, mégpedig a Teslára.
Legyen így. A lényeg, hogy minél több elektromos autó legyen a világon és a belsőégésű motor vonuljon végre nyugdíjba. Ezekhez a nagy célokhoz persze rengeteg akkumulátor is kelleni fog, tudja ezt a GM döntéshozó szervezete is. Ennek érdekében pedig a jelen állás szerint egyetlen, de hatalmas akkumulátorgyáruk megépítésébe is belefogtak 2020 májusában (alapkőletétel). Az üzem a tervek szerint 2022-ben állna munkába először. Az alábbi Youtube-videó tanulsága szerint így állnak most a munkálatok az Ohio Állam-béli Lordstown mellett:
Ez az első üzem, mely a GM és az LG Energy Solution közös munkájaként épül meg (vegyesvállalat révén, 50-05 százalék részesedéssel), a második pedig Tennessee Államban, Spring Hillben. Ezen két üzem mellé pedig még kettő épül majd fel az évtized végére. A lordstown-i gyár, ha elkészül, 1100 embernek ad majd munkát, költsége 2,3 milliárd dollárra rúg. A kezdő éves kapacitás 30 GWh, de ez még feljebb is skálázható, igény szerint.