Nagyobb hatótávval érkezik a frissített elektromos Opel Corsa és Mokka

0

Miután a Stellantis Csoport nemrég bejelentette a Peugeot e-208 és e-2008, valamint a DS 3 Crossback E-Tense hatótávolságának növelését, az Opel elektromos modelljei, a Corsa-e és a Mokka-e is nagyobb hatótávot kapnak.

Megvan annak az előnye, ha egy autóipari csoportosulás minél több márkát és típust foglal magában. Főleg, ha ez a csoportosulás okosan előre gondolkodott és minél nagyobb fokú egységesítést vezetett be az egyes kategóriákba tartozó autói esetében. A Stellantis pontosan így tett, jó előre felépítette stratégiáját, aminek kézzel fogható eredménye lett az eCMP padlólemez és a rá épülő számos elektromos autó.

Nem véletlenül beszéltem az eCMP padlóelemzről, ugyanis a Peugeot e-208/e-2008 páros a napokban egy igen jónak számító frissítést kapott, pontosabban majd a 2022-es modellévtől érkező darabok. A frissítés elsősorban a megtehető hatótávot érintik, természetesen pozitív jelleggel.

Viszont nem csak az e-208 és az e-2008 párosa épül fel a Stellantis eCMP (Common Modular Platform) padlólemezére, hanem az Opel Corsa-e, Mokka-e és a DS 3 Crossback E-Tense is. Ezen autókban a közös nevező az 50 kWh kapacitású akkupakk, 100 kW teljesítményű motor (260 Nm nyomatékkal), valamint a 100 kW-os DC villámtölthetőség.

Stellantis eCMP padlólemezre épített Opel Mokka-e

A Peugeot párosának frissülése után várható volt, hogy a többi típus is megkapja a frissítést, amiről most megérkezett a hivatalos sajtónyilatkozat is. Ennek értelmében a Corsa-e, Mokka-e egyaránt frissül a 2022-es modellévben. Az Opel elektromos típusai a frissítés után az alábbi WLTP hatótávokat hozzák majd:

  • Opel Corsa-e: 359 km
  • Opel Mokka-e: 338 km

A hatótávolság növekedését többek között az Opel Corsa-e és Opel Mokka-e HVAC (fűtés, szellőzés, légkondicionálás) és hajtásrendszerének optimalizálásával érték el. A belső teret melegítő-hűtő, mindkét modellnél alapfelszereltségű hőszivattyú hatásfoka most még magasabb, mint korábban. A hőszivattyúk hatékonyabbak, mint a hagyományos HVAC rendszerek, így kevesebb energiát igényelnek az akkumulátortól, ami végső soron a hatótávolságot javítja. Az ügyfelek különösen a téli hónapokban történő vezetés során fogják észrevenni a fejlesztéseket.

A hatótávolság növeléséhez az új sebességváltó átalakítás, valamint az A+ besorolású 16 hüvelykes (Corsa-e) és 17 hüvelykes (Mokka-e) abroncsok is hozzájárulnak.

Az Opel Corsa-e és az Opel Mokka-e a hagyományokban gazdag német autógyártó átfogó villamosítási offenzívájának részét képezik, melynek portfólióját 2024-re teljesen villamosítják. Az Opel 2028-tól teljes mértékben az akkumulátoros elektromos járművekre összpontosít Európában.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!