Seven néven mutatta be tisztán elektromos SUV modelljét a Hyundai, ami az IONIQ modellcsalád harmadik tagja lesz.
A Hyundai nem lassít, elektromos autóflottája egyre csak nő. Az idei Los Angelesi Autószalonon mutatta be a Hyundai az új Seven névre keresztelt tisztán elektromos koncepcióautóját, ami a harmadik elektromos modell előfutára.
A Hyundai Seven egy letisztult, de mégis egy hatalmas SUV. A 2019-es 45 koncepcióból és a Prophecy sportkocsi tanulmányból is meglehetősen sok részletet átemelt a Hyundai az új modelljéhez. A frontrész egy vékony LED-fénysort rejt, ami az autó teljes elején végigfut. Alatta két függőleges LED sor ami az IONIQ 5-ből már ismerős lehet. A Seven hátulján egy üveglap és egy megvilágított Hyundai logo emeli ki az újdonság letisztultságát, amit egy széles LED-sor ölel körül.
A Hyundai Seven alapja a már jól ismert E-GMP platform, szintén 800 V-os rendszerfeszültséggel. A Hyundai állítása szerint a tanulmányautó 10-ről 80%-ra közel tíz perc alatt feltöltődik egy 350 kW-os ultragyors töltőn. Hatótávnak pedig 483 kilométert adott meg a gyártó. Teljesítményről és akkumulátorkapacitásról sajnos nem árult el semmit a Hyundai.
A Seven tanulmány tágas utastere lounge-os hangulatot áraszt a hatalmas üléseivel amelyek a háztartási bútorokat hivatottak mintázni. Méretes tengelytávja és a teljesen lapos padlólemez miatt akkor hely van a Seven-ben, hogy akár táncolni is lehetne benne.
Érdemes megemlíteni, hogy a Seven tetőablakára egy 77″ méretű képernyőt építettek, de aki nem szeretne felfelé nézegetni, annak ott a 27″ nagyságú „műszerfal”.
José Muñoz, a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója így kommentálta a bemutató alkalmával az újdonságot. „A Seven a Hyundai kreatív vízióját és a technológiai fejlődését demonstrálja. Innovatív belső tere és a környezetbarát hajtáslánca valamint a legmodernebb biztonsági és kényelmi funkciói izgalmas jövőt tárnak fel a Hyundai vásárlói számára.”
Az utastér szinte csak fenntartható anyagokból áll. Még a festés is újrahasznosított anyagokkal lett megvalósítva. Az üléseket antibakteriális réteg borítja és a klímában is van légszűrő, melyet a modern utasszállító gépekről vett technológiáról mintáztak.
A Hyundai Seven a közeljövőben már gyártásba is kerülhet. A helye a Hyundai egyre népesebb Ioniq-kínálatában lesz, ezzel segítve, hogy a márka 2045-re karbonsemleges legyen.