A Kia bemutatta a Concept EV9-re hallgató tanulmányautóját

0

A Los Angelesi Autószalonon fedte fel a Kia a Concept EV9-re hallgató tanulmányautóját, ami a legújabb E-GMP platformra épülő nagy méretű elektromos SUV-ja.

A nagy és modern SUV-k kedvelőinek jó hírem van, főleg, ha esetleg a Kia márka kedvelő is: a dél-koreai márka ugyanis éppen most mutatta be legújabb elektromos autója tanulmányváltozatát, ami a Concept EV9 nevet kapta. A formák erősek, szögletesek, hogy a végső, gyártásra érett formája milyen lesz az elektromos SUV-nak, azt egyelőre nem tudni.

Aki személyesen nem tud az Automobility LA rendezvényen sétálgatni, annak ajánljuk a hivatalos sajtónyilatkozatot, vagy ezen cikkünket. A külső az egyik legfontosabb egy autó esetében, ez az EV9 esetében igen ütősre sikeredett.

A sajtónyilatkozat úgy fogalmaz az EV9 kapcsán, hogy abban már benne vannak a soron következő Kia EV-modellek formavilága, ami ellentétek találkozása (Opposites united) néven fut ezen autó esetében:

A jármű dizájnját a természet ihlette és a törékeny tengeri ökoszisztémában lerakott hulladékból kinyert újrahasznosított anyagokat használ. A Kia Concept EV9 egy újabb fontos jelző számunkra az év eleje óta tartó hihetetlen utazás kapcsán. Miután egyértelművé tettük szándékainkat – hogy a fenntartható mobilitási megoldások globális vezetőjévé váljunk – ma büszkén mutatjuk meg a világnak teljesen elektromos SUV-koncepciónkat, amely egy fejlett, zéró károsanyag-kibocsátású hajtásláncot, a legmodernebb külső dizájnt és a modern stílust egyesíti. Egyben innovatív tech-alapú belső térrel rendelkezik.” – nyilatkozta Karim Habib, a Kia globális dizájn Centerének egyik felső vezetője.

A tanulmányautóban akár 3 üléssor is elfér, hosszúsága 4,93 méter, szélessége 2,06 méter és magassága 1,79 méter. A tengelytáv 3,1 méter, ami 20 centiméterrel több, mint a Kia EV6 esetében. Sajnos a Kia most nem mondott el semmit a hajtásláncról, csupán a megtehető hatótávot tudjuk, ami 300 mérföld (482 km). A töltésről így nyilatkoznak: „következő-generációs ultragyors technológia”, ennek fényében valahol 350 kW környékén várható az érték. Ami viszont biztos, az a padlólemez ami az E-GMP sajátosságát kapta.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!