Crossoverként éled újjá a Nissan Leaf

0

A Nissan megerősítette, hogy az új elektromos kompakt crossover, melyet az Egyesült Királyságban fognak gyártani a jelenleg is kapható Leaf helyére lép.

Többször hallottuk, hogy az elektromos autózás egyik ikonját, a Nissan Leaf-et le akarja cserélni a Nissan. Hivatalos sajtónyilatkozat híján eddig annyi volt a pletyka, hogy a Leaf-et kivezetik és egy másik modell veszi át a helyét. Most viszont az angol Autocar magazin egy másik elmélettel állt elő.

Az Autocar szerint a Leaf nem fog megszűnni, hanem átalakul. Erről most egy hivatalosnak mondható forrás beszélt a magazinnak. Guillaume Cartier, a Nissan egyik európai főnöke szerint a Leaf mostani ötajtós formáját egy SUV/Crossover karosszéria váltja majd, valamikor 2025-ben. A padlólemez melyre megépülhet az elektromos újdonság a CMF-EV, a már ismert Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség együttműködésével kifejlesztve. Cartier szerint a közeljövőben ötre duzzad a Nissannál az elektromos járművek kínálata. Melyben az átalakított Leafen túl megtalálható lesz az Ariya, valamint a villamosított Juke, Qashqai és X-Trail.

Az új Leaf abban az angol gyárban készülne majd, ahol a jelenlegi verzió is készül. Az itteni gyártás helyszíne Sunderland, ahol 2013 óta készülnek elektromos autók, ráadásul ez jelenleg Anglia legnagyobb autóüzeme. Éves szinten 350 000 darab Nissan modell készül itt. Az üzemmel kapcsolatban már tudható, hogy 423 millió angol Fontba kerül majd annak bővítése, felkészülendő a jövő kihívásaira. De de a folyamatok végén nem csak egy kibővített üzem lesz itt, hanem egy évi 9 GWh kapacitású akkumulátorgyár is. Az akkumulátorgyár kapcsán a Nissan megjegyezte, hogy a kezdeti 9 GWh akár 35 GWh éves kapacitásig is felskálázható, ha erre valós igény lesz.

Úgy tűnik, a Nissan a tutira megy és a teljes kínálat crossover/SUV-ra formálásán túl a klasszikus formákat nem igazán akarja erőltetni. Éppen ezért hamarosan eltűnnek a szedánok, kombik és ötajtós modellek a kínálatukból. Az átalakítás első vesztese a Micra lehet, mivel kisautóként nem biztos, hogy megérné a Nissannak a modell piacra dobása, a megnövekvő árak miatt.

Cartier szerint a Nissannak nem éri meg továbbá az sem, hogy fenntartsák a belsőégésű autók iránti fejlesztési törekvéseket. Szerintük az Euro7 norma elvárásait nem kívánják teljesíteni, inkább merészen előre tekintenek. A Nissan a saját számításai szerint is úgy saccolja, hogy 2030-ra az eladásinak már 80 százaléka érkezik tisztán elektromos autókból.

Ha esetleg valaki  hidrogén-alapú Nissant venne, annak van egy rossz hírünk, ugyanis a vezérigazgató Makoto Uchida megerősítette, hogy ezt a technológiát elengedik.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!