Afelől nincs kétség, hogy az elektromos mobilitás a jövő. Az évtized végére pedig gyakorlatilag eltűnik a belsőégésű motor a gyártók kínálatából. A nagy márkák már maguktól bejelentették, hogy 2025 és 2030 között kivezetik a kínálatból ezeket az erőforrásokat, helyüket az elektromos veszi át. Idáig minden egyértelmű és elfogadott, a dolog innentől bonyolódik, hiszen két nagy táborra bontható az e-mobilitás támogatói. Az egyik tábor az akkumulátor-alapú energiaellátásban, míg a másik a hidrogén-alapú üzemanyagcellában látja a hosszútávon működő jövőt.
Hogy végül melyik meghajtás melyik területen találja meg a maga számítását, azt csak a jövő dönti el. Mindenesetre a hidrogénes jövőt is számos promócióval népszerűsítik. Legutóbb egy igen érdekes módját választották a prezentálásnak, hiszen egy akkumulátor-alapú, tisztán elektromos autót alakítottak át hidrogénes maghajtásúra. Az autó egy Tesla Model Y és Németországban történt az átalakítás, bemutatandó a „zöld hidrogén” előnyeit.
Annyi biztos, hogy nem a világ egyik leghatékonyabb elektromos autóját, egy Tesla Model Y-t kellett volna alapnak venni. Arról nem is beszélve, hogy a Tesla alapítója, Elon Musk sem igazán hisz a hidrogén létjogosultságában.
A projekt HyperHybrid néven fut és az átalakított Model Y-t a német szövetségi kutatási miniszter, Anja Karliczek mutatta be Németországban.
Bundesministerin Anja Karliczek hat heute in Berlin den Prototypen eines Autos 🚙 vorgestellt, das mit dem synthetischen Kraftstoff Methanol angetrieben werden kann. Dafür wurden, so #Karliczek CO2-Abgase aus der Stahlindustrie zu Kraftstoffen „recycelt“. https://t.co/50w3ll6szZ pic.twitter.com/w8NqLCfsfA
— BMBF (@BMBF_Bund) September 22, 2021
„Anja Karliczek szövetségi miniszter ma Berlinben bemutatta egy autó prototípusát, amit szintetikus üzemanyag -metanol hajt meg. Ebből a célból Karliczek szerint az acéliparból származó gázokat „hasznosították újra”, mint üzemanyag. „
A végső cél ezen technológia esetében a más iparágak által előállított gáz-alapú melléktermékek újrahasznosítása lenne, amivel nincs is baj, de nem biztos, hogy erre a célra egy eleve hatékonyabb autót kellene „visszaalakítani”. A projektben résztvevők bizonyára a figyelmet akarták volna felkelteni ezzel az átalakítással, de figyelve a projektre adott reakciókat a közösségi médiák felületein, inkább visszafelé sült el ez a puska.
Az alábbi Twitter posztban egy, a témában járatos úr (Prof. Robert Schlögl) magyarázza el a dolgok menetét:
Wie das heute vorgestellte Methanol-Auto funktioniert & welche Chancen die Technologie für eine klimaneutrale Zukunft bietet, erklärt Robert Schlögl @mpicec_press im Video 📽️ pic.twitter.com/DeXcqhqpLm
— BMBF (@BMBF_Bund) September 22, 2021
A professzor így összegezte a gondolatait: „Az éghajlatvédelem sürgőssége megköveteli a gyors és átfogó belépést a megújuló energiákba. A megújuló energia globális piacán a szén-alapú energiaforrások, mint például a metanol, kulcsfontosságú építőelemek. Az itt bemutatott soros hibrid hajtáskoncepció ötvözi a hatékony elektromos hajtás és az energiasűrű és könnyen hozzáférhető szintetikus üzemanyag metanol előnyeit. Ezt a koncepciót tovább kell optimalizálnia az itt bemutatott kutatási projektnek.”