Elkészült a Rivian R1T első sorozatgyártású példánya

0

Úgy tűnik, hogy a Rivian lassan legyűri a tömeggyártás démonát és beindul az R1T sorozatgyártása. Bemutatásakor a tisztán elektromos meghajtású pickup alaposan felforgatta az állóvizet és a nagy gyártók (pl.: Ford, General Motors) rögtön elérkezettnek látták az időt arra, hogy ők is előrukkoljanak a saját tisztán elektromos megoldásukkal.

Vélhetően nem akartak lemaradni a Riviantól, akik váratlanul nagy figyelmet kaptak az elektromos pickup kapcsán. Sajnos egy nagy probléma volt eddig az R1T-vel, hogy nem tudta a Rivian elindítani a gyártást és folyamatosan csúsztatni kényszerült az időpontot.

Az utolsó meghatározott dátum 2021 szeptembere volt és egészen idáig nagy csend honolt a pickup körül.

Azonban tegnap megérkezett a nagy hír, miszerint az első készre szerelt R1T pickup legördült a gyártósorról. A jó hírt a márka alapítója és igazgatója, RJ Scaringe osztotta meg Twitter oldalán:

„Miután hónapok teltek el az elő szériás autók legyártásával, ezen a reggelen elkészült Normal-béli gyárunkban az első olyan darab, amit már egy vásárlónk vehet át. Ezt a pillanatot csapatunk közös erőfeszítései tették lehetővé. Alig várjuk, hogy autóinkat végre ügyfeleink kezébe adhassuk.”

Az első darabot maga Scaringe vezette le a gyártósorról, az alkalmazottakkal körülvéve. Az autó színe az úgynevezett Rivian Blue és hamarosan átveheti majd az autót a megrendelője, melyről korábban már bizonyára olvasta a megállapított EPA hatótávot és fogyasztást:

  • 2022-es modellévű Rivian R1T pickup: 29,8 kWh/100 kilométer fogyasztás
  • 2022-es modellévű Rivian R1S pickup: 30,4 kWh/100 kilométer fogyasztás

A most gyártásba kerülő első modellek a jól ismert Launch Edition példányok lesznek, melyek 73 ezer dollárról indulnak. Az olcsóbb Explore illetve az Adventure modellek várható gyártása 2022 elején indulhat be. A Rivian modellek gyártására hely lesz, ugyanis július végén jelentette be a Rivian, hogy 2,5 milliárd dollár (750 milliárd Forint) befektetői támogatást szerzett be egy nagyobb befektetői csoporttól, melyben olyan nevek is vannak, mint mondjuk a Ford, vagy éppen az Amazon. Az akkumulátorokkal sem lesz probléma, hiszen már azt is tudni, hogy a Samsung SDI cellái kerülnek majd a Rivian autóiba.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!