A Nissan egy jelentős mérföldkövet jelentett be – 2011 óta, 250 ezer elektromos autót értékesített Európában. Habár a LEAF-et 2010 óta gyártják, de csak egy évvel később, 2011-ben jelent meg az európai piacon.
Hogy egészen pontosak legyünk, kicsivel több, mint 208 ezer LEAF-et, valamint körülbelül 42 ezer e-NV200 elektromos modellt értékesített Európában a Nissan. Egyértelmű, hogy a japán márka úttörő szerepet játszik az elektromobilitásban, de látható, hogy a kezdeti roham meggyengült és a Nissan már nem áll az elektromos autók élvonalában.
Szépen fogalmazva, a Nissan visszacsúszott a hagyományos autógyártók szintjére. Vagy az alá. Mivel egyre több nagy múltú gyártó folyamatosan jelenti be a dedikált platformra épülő elektromos modelljét.
A teljesen új, Nissan Ariya megjelenése nagyjából 2022-re várható Európában. Ezen kívül pedig egy teljesen új, CMF-EV platformra épülő elektromos SUV is várható Sunderlandból. Az a Sunderland, ahol 2013 óta készülnek elektromos autók, ráadásul ez jelenleg Anglia legnagyobb autóüzeme.
A Nissan hivatalosan is megerősítette azt a hírt, miszerint a sunderlandi üzemet ki fogják bővíteni. A fejlesztés 423 millió angol Fontba kerül majd a Nissannak, de a folyamatok végén nem csak egy kibővített üzem lesz itt, hanem egy évi 9 GWh kapacitású akkumulátorgyár is. Az akkumulátorgyár kapcsán a Nissan megjegyezte, hogy a kezdeti 9 GWh akár 35 GWh éves kapacitásig is felskálázható, ha erre valós igény lesz. A most megépítendő részlegek EV36Zero összefoglaló néven kerülnek a továbbiakban említésre.
Idővel kiderül, hogy a Nissan képes lesz-e visszatérni az elektromos autók játékába.