A 14 márkát összefogó Stellantis csoport nem rég egy igen komoly célkitűzést jelentett be, ami kimagasló arányban hozza majd el az elektromos meghajtást a csoport márkáihoz. Legyen szó plug-in hibridről, vagy éppen tisztán elektromos autókról, egy valami biztosan kelleni fog ezekhez az autókhoz: akkumulátor.

A Stellantis céljai szerint 2030-ra Európában 70, Amerikában 40 százalékban már „alacsony emissziójú” járművek teszik ki a Csoport eladásait. Carlos Tavares szerint a cél az, hogy a kisebb járművek is elmenjenek minimum 500 km-t, de a közép-és felső kategóriás autóknál a 800 km az elvárt hatótáv tisztán elektromos módban. A vezérigazgató számításai szerint céljaik eléréséhez 2030-ban évi 260 GWh kapacitásra lesz szükségük. Ezt 5 saját giga akkugyár létesítésével és számos külsős megrendelés útján kívánják fedezni.

Ám az évtized vége nagyon messze van és az autóipari átalakulásokat figyelembe véve bizony az sem kis dolog, ha egy gyártó az évtized közepéig biztosan tud tervezni az erőforrásokkal, hiszen nem csak a Stellantis dédelget ilyen ambiciózus terveket az elektromos meghajtásra alapozva. Szerintük 2025-re a Csoport igénye 130 GWh, ebből 80 GWh az európai elektromos autó gyártásé. Amíg a tervezett saját akkugyárak elkészülnek, maradnak a külsős beszállítók, melyek sorához (CATL, BYD, Samsung SDI, LG Energy Solution) most egy újabb partner csatlakozik, a kínai eredetű SVOLT.

A vállalat sajtónyilatkozata értelmében a Stellantis Csoport akkubeszállítói közé kerül az SVOLT és bár még 4 év van 2025-ig, az SVOLT csak abban az évben fogja megkezdeni a cellák szállítását. Cserébe nem csak az autókba való cellákkal, de például energiatároló rendszerekkel és BMS (battery management system) megoldásokkal is támogatják a Csoportot, céljaik elérésében. Az SVOLT felé leadott rendelés kapacitásáról nem esett szó.

Az SVOLT akkucellák Kínából és a hamarosan létesülő európai forrásaikból (egy SVOLT gyár már a tervekben van a németországi Saar-Vidéken) érkeznek, a Stellantis esetében kétféle kémiájú cella formájában. Az egyik cellatípus jellemzője a magas energiasűrűség, míg a másiké a kobaltmentesség. Utóbbi a kínai Jintan melletti üzemükben készül idén nyártól.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!