Jobban viszik az elektromos Mustangot, mint a benzinest

0

Van az úgy, hogy egy új termék iránt a vártnál jóval nagyobb érdeklődés mutatkozik, pedig annak megjelenésekor még az ellenzők tábora meglehetősen hangos volt. Így történt ez a Ford legendás márkanevének elektromosítása esetében. A Ford Mustang Mach-E a bemutatásakor is már tetszetős elektromos autónak számított, de a megrögzött benzinvérű rajongók elég rosszul tűrték azt, hogy a kedvenc autójukat mostantól nem benzingőz repíti tovább.

Várhatóan mostantól így lesz és a típus sikerét látva a Fordnak kétsége sem lehet afelől, hogy jól döntöttek. A siker sokszor viszonylagos, ám amikor az elektromos meghajtású Mustang darabszámai verik a belsőégésű modell számait, akkor ott elmondható, hogy helyes döntés született. Ehhez pedig csak pár hónapra volt szükség, ugyanis ennyi idő telt el a Mach-E mexikói gyárának átadása óta.

„Hivatkozásul a márka csütörtökön ismertetett eredményeire elmondható, hogy a Ford ebben az évben 27 816 elektromos Mustang Mach-E modellt gyártott le Mexikóban. Összehasonlításul a hagyományosan belsőégésű motorral szerelt Ford Mustangból 26 089 darab készült a típus michigani gyárában.”

A Ford elismerésre méltóan gyorsan hozta össze ezt az eredményt első tisztán elektromos autója esetében. Az már egy másik kérdés, hogy az iparban jelenleg meglévő chip hiány mennyiben befolyásolta a hagyományos Mustang gyártási számait, melyet a michigani Flat Rockban gyártanak:

„Nagyon örülünk a sikernek, amelyet a vadonatúj Mustang Mach-E bevezetésével értünk el, nemcsak itt Amerikában, hanem globálisan is. Hogy igazságos legyek, ne feledjük el a tényt, hogy a Mustangra és Flat Rockra külső tényezők hatnak jelenleg, ami a félvezető chip hiánya.” – Erich Merkle, a Ford értékesítési elemzője.

A típus 55 éves története során először bővítette a Ford a Mustang palettáját egy elektromos változattal. A legendás modellt új korszakba röpítő Mustang Mach-E egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV, amely ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja.

A 2020 végén megjelent, állandó mágneses elektromotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások, illetve első- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak. A jármű nagyobb kapacitású és hátsókerékhajtású változata várhatóan akár 600 kilométert is képes lesz megtenni a Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárás (WLTP) szabvány szerint mérve.A nagyobb akkumulátor-kapacitású és összkerékhajtású kivitel tervezett teljesítménye 337 lóerő (248 kW), forgatónyomatéka pedig 565 Nm.

A Ford emellett egy különleges, nagy teljesítményű modellt is kínál majd; a várhatóan 465 lóerő (342 kW) teljesítményt és 830 Nm forgatónyomatékot kínáló Mustang Mach-E GT a tervek szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul majd állórajttal 100 km/órára.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!