Nyilvános tesztvezetéssel debütál a Nissan ARIYA Monacóban

0

Afelől nincs kétség, hogy a Nissan a ma ismert elektromos autózás egyik úttörője és az első, nagy sorozatban gyártott elektromos autó birtokosa is a márka érdeme (LEAF). A Nissan LEAF már 2010 decembere óta az utakon van, aminek gyártása 3 kontinensen is zajlott egyszerre, Japánban (Yokosuka, Kanagawa), az Egyesült Államokban (Smyrna, Tennessee) és Angliában (Sunderland). Az elmúlt 10 év alatt a Nissan több, mint 500 000 darab Leafet adott el világszerte, az ötszázezrediket 2020 szeptemberében, amit a már fentebb is említett angliai gyárban, Sunderlandben gyártottak le.

A bevezetőben előadott kitérőm a LEAF kapcsán csak azért volt, hogy a márka következő nagy dobásának készítsem elő a terepet, ami SUV formában érkezik a nagyközönség elé, ez a Nissan ARIYA. Nem vitás, hogy ez az idei év egyik legjobban várt elektromos autója, aminek kiválósáságról a Nissan neve és a LEAF gyártása során szerzett évtizedes tapasztalat a zálog.

Az autó tavaly nyáron mutatkozott be, amivel a Nissan egy új arculatot mutat be, egy merészen felépített kasztnival, teljesen zárt hűtőráccsal, jövőbemutató LED-fényszórókkal és egy egyedi hátsó résszel. A Nissan az újdonsághoz tervezett egy aerodinamikailag teljesen passzoló felnit, mely akár 19 vagy 20 colosak is lehetnek. Az Ariya a 4,6 méteres hosszával közelebb van az X-Trailhez (469 cm), mint a Qashqaihoz (439 cm).

Úgy néz ki, hogy nem kell már sokáig várni az autóra, hiszen a Nissan most egy nyilvános tesztvezetéssel egybekötött bemutatót szervez Monacóban, a sajtóközleményük szerint ez lesz az ARIYA első megjelenése közúton, így bizonyára nagy figyelem irányul majd az eseményre.

A Nissan Ariya már akár egy, illetve két elektromos motorral is rendelhető. Az összkerék hajtású modell az e-4ORCE nevet kapta. A legegyszerűbb kivitel egy 218 lóerőt és 300 Nm nyomatékot felvonultató villanymotort és egy 63 kWh kapacitású akkumulátort kapott, mely WLTP szerint mérve akár 360 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel. A végsebesség 160 km/h-ban korlátozva lett, de a 0-100-as sprintet 7.5 másodperc alatt teljesíti. Az első-kerék meghajtású modell nagyobb, 87 kWh-s akkupakkal is elérhető, ezzel a párosítással akár már 500 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!