Ahogyan azt már többször hangsúlyoztuk, az IONIQ 5 az első autó a márka E-GMP padlólemezén, amit dedikáltan csak a tisztán elektromos modellek kaphatnak meg. Két akkumulátor verzióban is választható az autó: 58 és 72,6 kWh. Utóbbival és az összkerékhajtás jelenlétével 480 km WLTP-szerint mért hatótávot tehetünk majd meg, ha csak a hátsó kerekek lesznek hajtottak, ez nyilván kicsivel kedvezőbben alakul.
Az 58 kWh-s akkupakkhoz a hátsókerék meghajtás esetén egy 125 kW-os elektromos motor rendelődik hozzá, míg az összkerekes verzióban ezt megfejelhetjük egy második motorral is, ami 53 kW-ot ad a rendszer teljesítményéhez.
A fenti videót látva, nagyon jó érzés tölt el bennünket, hogy egy teljesen új elektromos modell lép be az európai piacra. Különösen azért, mert az új elektromos Ioniq 5 meglehetősen nagy szeletet birtokolhat az elektromobilitás tortájából. Főleg, ha kattintunk és megnézzük a magyarországi árakat. Így már az újonnan indult állami támogatásba is nyugodtan belefér az alap modell.
A Morning Lady (az egyik legnagyobb autószállító hajó a világon) rakta partra a számtalan Ioniq 5 modellt Drammen kikötőjében. Az Ioniq 5 rengeteg más elektromos crossover vagy éppen SUV modellel versenyezhet az európai piacon. A jó megjelenés, a nagy hatótávolság, gyorsulás és a töltési teljesítmény összessége billentheti a mérleg nyelvét az elektromos Ioniq 5 irányába.
A Hyundai eleinte Dél-Koreában és Európában kívánja piacra dobni az Ioniq 5-öt, míg az észak-amerikai piacnak várnia kell.