2030-ra minden második eladott BMW elektromos lesz

0

Merész és egyben bátor tervekkel állt elő a bajor autógyártó a BMW, melyeket az Annual General Meeting-en ismertetett. Ezek a célkitűzések leginkább a környezet védelmére és a BMW-által kibocsátott szén-dioxidra vonatkoztak. Utóbbit alaposan le fogja redukálni a gyártó. Konkrétan 2030-ra több, mint 200 millió tonna szén—dioxidtól mentesítené a bolygó légkörét a BMW azáltal, hogy már az autók legyártása során minél kevesebb kerüljön a légkörbe ebből a gázból.

Természetesen a gyártás során felhasznált anyagok eredete is rendkívül fontos és rengeteg szén-dioxidtól mentesítheti a környezetet az, ha újrahasznosított anyagok kerülnek az autókba. Erre tipikus példa, az alumínium eredete, ami az egyik legkönnyebben és legnagyobb mértékben újrahasznosítható autóipari fém.

Természetesen itt nem áll meg a dolog, hiszen az legyártott járművek újrahasznosítása is előtérbe kerül. Egészen pontosan a járműgyártás-okozta karbonlábnyomon kell dolgoznia a BMW-nek és a minél nagyobb mértékű újra hasznosításon. Sőt, van még tovább is, hiszen az igazán nagyot a szén-dioxid kibocsátáson azzal tud fogni a gyártó, hogy autói a működésük során is minél kevesebb károsanyagot bocsosának ki. Ennek érdekében a BMW azt irányozta elő, hogy eladásaik 50 százalékát már elektromos autók tegyék ki, 2030-ra. Ez a következő években elektromos BMW-k millióit jelenti az utakon.  A vezérigazgató, Oliver Zipse szerint ez magával hozza azt is, hogy a jelenleg ismert hajtáslánc opciók legalább fele el fog tűnni az évtized végére, javarészt a belsőégésű motorokat érintve. A cég jobban fog koncentrálni az elektromos limuzinokra és a jól ismert BMW SUV modellek közül csak egy további fog majd elektromos hajtást kapni. Az elektromos BMW i1 kiesett a prioritási listáról. A vállalat úgy gondolta, hogy a Volkswagen ID.3 ellenfelének szánt kompakt elektromos autót csak egy viszonylag magasabb áron tudták volna értékesíteni, így a bevételei sem hozták volna az elvárt szintet. A modell megjelenése valószínűleg 2030-ra tolódik.

Arról már korábban is lehetett tudni, hogy 2022-ben érkezni fog a 7-es BMW elektromos változata (i7), 2024-ben pedig az 5-ös BMW elektromos változata (i5). Az i5-ös azért csak 2024-ben fog érkezni, mivel az 5-ös sorozat következő generációjára fog épülni.

Az SUV szegmensben a BMW már két versenyzővel is jelen van, ott van a már kapható iX3 és a zászlóshajóként bemutatott iX is. 2022 végén pedig piacra dobják majd az X1-en alapuló kis városi terepjárót, valószínűleg iX1 néven. Ez a modell ekkor felváltja majd az i3-mat, amelyről köztudott, hogy 2024-ig fogják gyártani. Az átalakítás természetesen a MINI márkát is érinti majd.

Itt még szigorúbb határokat szabott a márka, vagyis már 2027-re előirányozta az eladások 50 százalékos megoszlását az elektromos és a belsőégésű meghajtás között. Az utolsó belsőégésű MINI modell 2025-ben gurulhat le a futószalagokról, ez pedig egy hatalmas lépés a MINI életében is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!