Míg Magyarország az 1848-as forradalom március 15-i eseményeire emlékezett, addig az Opel is elmerült a maga emlékeibe és elő is álltak egy igen érdekes autóval, ami a legendás sportautójuk, a Manta elektromos újragondolása volt. Ráillesztve az aktuális Opel stílusjegyeket. A tanulmányautó az Opel Manta GSe ElektroMOD fantázianevet kapta.
Az 1970-es évek egyik legendás európai sportautója volt a Manta, amire a mostani tanulmányautó is épült. Nevében a Mod szó a modern újragondolásra utal. A márka kedvelőinek rögtön feltűnhet az aktuális Opel stílusjegy, a Vizor jelenléte, amit igazán jól implementálták ebbe a közel 50 éves formatervbe. A plexi mögött kapnának helyet a napjainkban elvárt vezetéstámogató rendszerek szenzorai is.
További modern újítás az eredeti autóhoz képest a teljesen digitális műszerfal, ami a Mokka-e fedélzetén is megtalálható. A márciusi premier során semmilyen technikai adatot nem közölt az Opel és a sorozatgyártásra irányuló lépések egyike sem volt megemlítve a sajtóanyagban, így igazából tavasszal mindenki el is engedte annak gondolatát, hogy ezt a stílusos és természetesen 100 százalékban elektromos sportautót valaha az utakon láthatjuk. A helyzet hasonló volt akkor a Sony Vision S Concept néven bemutatott koncepciójához, ami sajnos megmarad a techdemó szintjén.
Úgy tűnik azonban, hogy a Manta nem erre a sorsra jut, legalábbis az Opel jelenlegi vezérigazgatója, Michael Lohscheller szerint a márka számításba veszi a típus visszahozását a köztudatba, a fent bemutatott tanulmányautó alapjaira építve. Erről a Business Insider magazinnak beszélt egy interjú során.
Lohscheller elmondta, hogy legvadabb álmaiban sem gondolta volna, hogy ennyire intenzív mértékű visszajelzéseket kap majd az elektromos Manta verzióról.
„Még mindig sokk alatt vagyok, hiszen csak egy pár képet mutattunk az autóról, a teljes kép még nem is állhatott össze róla a rajongóknak. Igen, Németország úgy tűnik nagyon várna egy Mantát. Hamarosan bemutatjuk az autót a nagyközönségnek és el fogunk végezni egy alapos piackutatást. Ezek után pedig feltesszük magunknak a kérdést: Igen, vagy nem az új Mantára?”
Ha meg is születik végül a sorozat-gyártott, új és elektromos Manta, akkor már csak az a kérdés marad, hogy egy viszonylagos rétegmodell miként illeszthető bele a Stellantis üzletpolitikájába, aminek a PSA révén az Opel is a része már.