Erre biztosan nem számított senki! A kamerás telefonok világában nincsenek titkok, ezt a mostani eset is bizonyítja, hiszen a frissen bemutatott, de még nem kapható elektromos Mercedes-Benz EQS a Tesla fremonti gyárának parkolójában pihent az árnyékban. A mindent eldöntő kérdés, hogy miért?
A legvalószínűbb teória jelenleg az, hogy a német gyártó megmutatta a típust az elektromos autózás úttörőjének, aki Elon Musk. De természetesen az is lehet, hogy fordított a helyzet, és a Tesla lesne el pár megoldást az EQS tervezési bravúrjaiból. Láttunk ilyenre már példát, elég csak arra az esetre visszagondolni, mikor a Mercedes „behatóan” tanulmányozott egy bérelt Tesla Model X-et és jól összetörték. Azt meg kell hagyni, hogy a csillagos márka mindent beleadott az első, alapoktól elektromosnak tervezett elektromos autójukba, amit rögtön a polc tetejére tettek fel.
Az alább is megtekinthető képek az elektromos EQS fremonti látogatásáról a Twitteren kötöttek ki. Az elektromos EQS egy Supercharger közelében pihen és mit ad isten, pont egy ugyanúgy fehér Tesla Model S mellett parkolt le. Így lehetőség van egy gyors méretbéli összehasonlításra is. Az elektromos EQS talán egy kicsit magasabb és hosszabb is a Model S-nél, de lehet, hogy csak a fotó szögei csalókák.
MERCEDES EQS SPOTTED IN ONE OF THE MOST UNLIKELY PLACES- Tesla’s Fremont Factory just steps from a public Supercharger!
— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) April 28, 2021
With the first deliveries of the EQS expected this summer, we’re left wondering how this lightly camouflaged premium electric car got here! #MercedesBenz #EQS pic.twitter.com/xYhqN34AIJ
Ha már méretek, akkor az elektromos Mercedes-Benz EQS esetében a teljes hosszúság 5216 milliméter, amelyhez 1926 milliméteres szélesség és 1512 milliméteres magasság társul. A tekintélyes méretek dacára a modell fordulékonysága kivételes: a hátsótengely-kormányzás opciójának köszönhetően a fordulókör mindössze 10,9 méter. Nem csak a belső tér, de a csomagtartó mérete is óriási: alaphelyzetben 610 literes tér található hátul.
Nem biztos, hogy minden elektromos autós és a téma iránt csak érdeklődő hallotta már a Tesla és a Daimler korábbi együttműködését, ami olyan nagyszerű autókat eredményezett, mint a tisztán elektromos Mercedes-Benz B250e.
Pedig bizony volt ilyen, mégpedig 2007-ben, amikor a Daimler pénzügyi segítséget nyújtott a Teslának, ami még akkoriban nagyon nem az a cég volt, ami ma. A pénzért cserébe pedig megkapta a Tesla akkori részvényeinek 9%-át, valamint segítséget nyújtott a már említett elektromos Mercedes-Benz B250e tervezésében és saját alkatrészeket (fedélzeti töltőt, akkumulátorcsomagot) is szállított hozzá. Így lehet az, hogy a B250e is gyakorlatilag egy Tesla. De az akkori elektromos SMART rendszereit is a Tesla szállította. 2007-ben kezdetben 100 db rótta teszt jelleggel London utcáit, míg a 2. generáció 2009-ben már a világ 18 országában volt bérelhető a Car2Go hálózatában is. Ez a 2. generáció már 2300 darabbal büszkélkedhetett, míg a 2013-ban indult 3. generáció (világszerte 30 országban volt kapható) már 6500 darabbal.
A Mercedes-Benz lépése, hogy megmutassa autóját a kategória éltanulójának, nem feltétlenül lenne az első ilyen, hiszen a VW Csoport igazgatója, Herbert Diess is meginvitálta Muskot egy ID.3 próbavezetésre.