Folyamatosan érkeznek azok a hírek, amik értelmében az autógyártók már megkezdték azon intézkedéseik foganatosítását, melyek az általuk gyártott elektromos autók utóéletét hivatottak kezelni. Sokan ilyenkor csak az akkumulátorokra gondolnak, pedig egy roncs, vagy éppen elöregedett elektromos autóból rengeteg más alkatrész is újrahasznosítható. Ha Európánál és a konkrét alapanyagig történő lebontást vesszük alapul, akkor mindenképp a Volkswagen neve villan fel elsőként és salzglitteri üzemük, ahol folyamatosan történnek a fejlesztések és bővítések.
A Tesla az európai autógyártás kapcsolatán még van mit javítani, leginkább a berlini gigagyár kapcsán van tele a hócipője Elon Musk csapatának. Hogy az itteni gyártás mikor fut fel, az még jó kérdés, talán épp ezért nem is töri magát a Tesla, hogy arra gondoljon, mi lesz az itt gyártott és használt autóival. Nem ez a helyzet viszont Kínában, ahol a Tesla egy megbecsült pozíciót tudhat magáénak. Nem beszélve a sanghaji gigagyárról, ami már jó ideje ontja magából az elektromos autókat. A termelés mértéke annyira felfutott, hogy az itt gyártott Model 3 és Model Y már más kontinensre is eljut. Az első szállítmányok tavaly ősszel indultak meg a világ tengerein.
Ilyen volumen mellett már jogos az elvárás, hogy majdan valamit kezdjen a Tesla az itt elöregedő autóival. A tömegesen megjelenő öreg elektromos autók még nem most jelentenek problémát, de abból baj nem lehet, ha idejében felkészül egy gyártó erre a szituációra is. A Reuters szerint pedig pontosan erre készül a Tesla, méghozzá a Giga Shanghai területén.
A cikk szerint a Tesla már be is adta az engedélyek iránti kérelmet a helyi hatóságoknak, aminek értelmében a vállalat hajtáslánc komponenseket (pl e-motor) és akkumulátorcellákat újrahasznosító részleget építene a meglévő üzem területére, vagy annak közvetlen közelébe. A Reuters szerint nem csak ebben a relációban bővülne az üzem, hanem a gyártói kapacitás növelése érdekében is terjeszkedne a cég. Talán pont ezekkel van összefüggésben az a március eleji hírünk, miszerint a Tesla áll az üzem körüli földterületek felvásárlása mögött. Az értesülés szerint 461 142 négyzetméternyi földterületről van szó a Lingang nehézipari zónában, ami 14 925 jüanos (694 962 Forint) négyzetméter áron találhatott új gazdára.