Az 1979-ben, eredetileg kemény terepviszonyokra megépített G-osztály mára igen komoly fejlődésen ment át. A stuttgarti Mercedes-Benz az elmúlt 33 évben az eleinte még haszonjármű-szerű terepspecialistát első osztályú utastérrel és aszfaltútra is alkalmas tulajdonságokkal látta el, és emelte ezáltal a prémium limuzin kategória magas színvonalára.
Az elmúlt evtizedek popkultúrájának szempontjából a Mercedes-Benz G-osztály az egyik legikonikusabb terepjáró, melyet általában rosszfiúk, gengszterek vagy gazdag, befolyásos és ismert személyek használtak, érzékeltetve ezzel a saját, és a bizniszük presztízsének nagyságát is. Nem utolsósorban pedig mindezek közepette rengeteg pénzt égettek el a monstrumba töltve. Most azonban úgy tűnik, az eszetlen pénzégetést kivehetjük a pakliból, ugyanis megépítik a németek az ikonikus dobozmercit elektromos hajtással is.
A napokban megjelent a Mercedes-Benz EQ Club oldalán, hogy a csillagos márka levédette az EQG 560 és az EQG 580 neveket. Ez a lépés pedig még jobban megerősíti, hogy a Mercedes valóban egy tisztán elektromos G-osztály piacra dobásán dolgozik.
A CarAdvice nemrégiben telefonon kérdezte a Mercedes-Benz vezérigazgatóját, a Daimler AG elnökét, Ola Källeniust, aki a következőket mondta: „A G minden szegmenst meghalad, és igen, meg fogja kapni a tisztán elektromos hajtást. Elindítottuk a koncepció kidolgozását, néhány év alatt pedig el fogunk jutni odáig, hogy a G-mercik elektromos hajtással guruljanak le a gyártószalagról.”
A fenti típusjelekből megbecsülhetjük, hogy a tisztán elektromos Mercedes-Benz EQG körülbelül 400-500 lóerős lesz. A nagy akkucsomag miatt a G-osztály akár több mint 3 tonna is lehet, de így is 5 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet.
Pletykák szerint akár az 500 kilométer hatótáv sem elképzelhetetlen az elektromos G-től és várhatóan 2024-ben debütálhat.
„Döntésünk hátterében egyértelmű ok húzódik: számunkra az a legfontosabb, hogy a modern luxus fenntartható legyen.” – mondta Källenius.