Nincs abban semmi különös, ha két iparági szereplő összedobja azt, amiben jók és közösen alkotnak meg egy olyan terméket, amivel aztán jól keresnek. Míg a terméket vásárló pedig elégedetten használja azt. Ha a Toyota és a Tesla nevét halljuk, akkor mindkét esetben az autóipar „felsőpolcos” márkáiról beszélünk és jó eséllyel gondolhatjuk, hogy aki tőlük vásárol, annak sok gondja nem lesz. Ez a két márka pedig értesülések szerint most összedugja a fejét, hogy valami kiválót főzzenek ki nekünk.
A két autómárkának már van közös múltja, bár elég sokat kell visszamenni az időben. A Tesla ugyanis még 2012-ben segített a Toyotának a Kaliforniában árusított elektromos RAV4 második generációjának megalkotásában. A tisztán elektromos típusból aztán 2489 darabot adtak el 2012 és 2015 között.
Most 2021 van és az elmúlt 9 év mindkét gyártó életében nyomott hagyott, viszont úgy tűnik, hogy ismét közös munkára adják a fejüket. Erről érdekes módon dél-koreai sajtóértesülések beszélnek, amik az információt egy olyan szivárogtatótól kapták, aki jártas a japán autóipar berkeiben.
„Egy japán autóipari körökben jártas informátorra hivatkozva elmondható, hogy a Tesla és a Toyota közösen dolgoznak egy kis méretű, elektromos SUV platformján. A közös munka alapjainak lefektetése már tavaly elkezdődött. A Toyota szállítaná a padlólemezt a Teslának, cserébe a Tesla biztosítja az elektromos meghajtást és a szoftveres hátteret.”
Twitteren is megtalálhatjuk a hírt:
Toyota spokesman has this to say on South Korean news report about Toyota and Tesla possibly working together. “We would like to refrain from commenting on speculations.” https://t.co/dq1L0zPmEM
— Faiz Siddiqui (@faizsays) March 30, 2021
Nagyon úgy tűnik, hogy valami olyan szivárgott ki, amit már egy ideje készítenek elő az illetékesek a háttérben. A közös munka révén mindkét fél jól járhat, hiszen a Toyota most még csak a hibridek piacán van igazán otthon, a tisztán elektromos meghajtással közel sincsenek ekkora tapasztalataik. Azonban sokáig már ők sem húzhatják, nagyjából az évtized végére teljesen el fog tűnni a belsőégésű motor a személyautókból. Ugyanakkor a Tesla csak nyerhet a világ legnagyobb autógyártójával kötött üzlettel, hiszen ez az egyesülés a régóta emlegetett 25 000 dolláros Tesla alapjául is szolgálhatna.
Továbbá esetlegesen bevétele is jöhetne a Teslának a buliból, hiszen Elon Musk már egy ideje mondogatja, hogy készek a Tesla hajtásláncából bizonyos elemek technológiájának bérbeadására.