A Volkswagen érdekeltségébe tartozó MAN márkát leginkább a teherfuvarozás területéről ismerhetjük, pedig buszokat is gyártanak már egy ideje, ráadásul az elmúlt pár évben már a tisztán elektromos meghajtású kivitelek irányába is elkacsintottak.

Annyira, hogy mostani sajtónyilatkozatuk értelmében már a második ilyen busz gyártásába is belefogtak, méghozzá Lengyelországban. Egészen pontosan majd csak áprilistól indul a móka a márka Starachowice (Lengyelország)-béli gyárában, ahol a Lion’s City 18 E csuklós busz gyártása került megadásra.

Az első lengyel összeszerelésű busz már áprilisban munkába áll a németországi Kölnben, ott fog szolgálatot teljesíteni, a 127-es vonalon. A busz az ottani tömegközlekedési szolgáltató, a KVB színeiben és üzemeltetésében működik majd.

Ez pedig csak a kezdet, hiszen már a második busznak is lesz helye, Barcelonában. Ha valaki felvonja a szemöldökét, hogy a MAN mit bohóckodik itt 2 busszal, amikor az orosz Kamaz százasával tolja az elektromos buszokat Moszkva utcáira, akkor el kell mondjuk, hogy a MAN buszok még csak a tesztelés időszakába lépnek a mostani két darabbal.

Visszatérve a lengyel gyárra, egy ideje már ott készül (2020 októbere óta) a szintén elektromos Lion’s City 12 E busz is, így magával a gyártástechnológiával biztosan nem lesz probléma, vélhetően itt a nagyobb test okozta kihívásokat vizsgálja a MAN mérnökcsapata.

A majdani 18 E sorozat-gyártott első példányait további vizsgálatok céljából a németországi Nurembergben tesztelik majd. Az első komoly megrendelő pedig már meg is van a MAN 18 E buszokra, 12 darabot rendelt belőle a nurembergbeni közlekedési vállalat, 11 db 12 E busszal egyetemben. Ha már tizenkettő, akkor a svédországi Uppsala is ennyit rendelt a 18 E csuklós buszból. Ez a rendelés viszont már csak 2022 májusában tud teljesülni.

A 18 E busz tulajdonságai között szerepel a 120 utast befogadni képes utastér, a két elektromos motor (320 kW teljesítménnyel) és a 640 kWh-s akkupakk (NMC kémia), ami a tetőn lakik. A 18 E hatótávja 200 és 270 km között alakul, a környezeti változóktól függően.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!