Ekkor érkezik a Cupra második teljesen elektromos modellje

0

A Cupra bejelentette, hogy 2024-től fogják gyártani a márka második, tisztán elektromos modelljét. Az első a Born lesz, amiről azóta már kiderült, hogy a Volkswagen MEB padlólemezére alapuló ID.3 és ID.4 gyártása mellett ez a típus is a németországi Zwickauban készül majd, természetesen szintén az említett elektromos autós platformra. A Cupra Tavascan esetében a fejlesztés és a dizájn Barcelonában történik majd.

A második tisztán elektromos Cupra tehát a Tavascan lesz, amiről már 2019-ben is hallani lehetett, hiszen a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a koncepcióautó. A Tavascan alapját a Volkswagen Csoport MEB platformja alkotja. A dolgok aktuális állása szerint a Tavascan teljesítménye 225 kW lesz (duplamotoros verzióban), a 0-100-as gyorsulása pedig 6,5 másodperc.

Az akkucsomag kapacitása 77 kWh-s, melyből akár 450 kilométer is kiautózható egyetlen feltöltéssel. Megjelenés tekintetében egy négyajtós crossover-coupera emlékeztet a modell, ami SUV stílusjegyeken túl azért némi sportosságot is felvonultat. A frankfurti bemutatkozáskor a gyártó sajnos nem közölte, hogy az utastérben karbont, bőrt, Alcantara borítást, 12.3 colos digitális műszeregységet és 13 colos infotainment képernyőt is felvonultató modell eljut-e a gyártósorokig. Az alábbi bemutatkozó videó még 2019-ből való:

2019 óta nem nagyon lehetett hallani az autóról, ám most a Cupra megvillantotta az autó aktuális vonalait és a felnit, amit elképzeltek az autóhoz. A most kiadott sajtónyilatkozatuk értelmében pedig elmondható, hogy a Cupra Tavascan 2024-től gyártásba kerül. Wayne Griffiths, a márka igazgatója így nyilatkozott: „Már bizonyítottuk a technikai lehetőségeinket a világ első, 100 százalékban elektromos versenyautója, a Cupra e-racer kapcsán. A tisztán elektromos Cupra Tavascan tanulmányautóval pedig ezt a víziót ültetjük át az utakra és bizonyítjuk, hogy a teljesítmény is villamosítható.”

A Cupra, mint márka 3 éve kezdett önálló életet élni a Seaton belül, ami a 80-as évek közepe óta a Volkswagen tulajdona. Előtte a Seaton belül ez a név testesítette meg a teljesítményre és a sportosságra hangolt életérzést. Ez a három év pedig bőven elég volt arra, hogy megtalálja saját útját a CUPRA is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!