Kiszivárgott a legkisebb elektromos Volkswagen ID. formája

0

Vannak azok a cikkek, amiket évek múlva egy téma kapcsán vissza kell keressek. Ilyenkor mindig jó érzéssel olvasom el újra, hiszen vicces látni, hogy egy kész és bemutatott autóról mik voltak az első híreink. Vélhetően az ID. család kisebb tagjaival kapcsolatban is ez lesz majd a mostani cikk sorsa, hiszen talán direkt, vagy véletlenül, de a Volkswagennél hiba csúszott a dolgok menetébe.

A Project Trinity előzetes képeinek böngészése során a holland Autovisie magazin egy meglepő képre bukkant, amit azonnal le is mentettek. Jól tették, mert nem sokkal később már nem volt elérhető a fotó. Hogy a Volkswagen szándékosan tette oda vajon el a képet, vagy csak valaki eggyel több fájlt választott ki a feltöltéskor, azt már sosem tudjuk meg.

A szerkesztők is meglepődve nézték a képet, hiszen az közel sem hasonlított a 2026-ban várható szedánra! A magazin szerint a képen a leendő legkisebb ID. típus körvonalai láthatók, az arányok alapján egy SUV-jellegű, de az ID.3-tól kisebb méretben. Talán méretben valahol a jelenlegi Volkswagen T-Cross környékén lehet az autó.

Ha valóban ilyen formájú lesz az ID.2 (vagy esetleg ID.1), akkor kijelentető, hogy a Volkswagen a legkisebb méretosztályba is egy crossover formával törne be, tehát ne egy e-Up! Formájú, vagy éppen egy kicsinyített ID.3-ra számítsunk.

Persze az még sokára lesz, mire kiderül, hogy mit is tervez a Volkswagen ebben a méretosztályban, hiszen 2025-ig elhalasztották a típus elérhetőségét. Hogy lesz-e ID.2 és ID.1 is, azt majd csak a jövő tudja nekünk megmondani, de pletykák szerint az új modellre szabott, némileg redukált méretű MEB alappal állítólag két akkumulátor-méret is bekerül majd a konfigurációs lehetőségek közé, ezek valószínűleg 24 kWh és 36 kWh maximális kapacitással bírnak majd, nem világos azonban, hogy ez a specifikáció bruttó vagy nettó méretet jelent-e.

A másik infónk, hogy a kisebb ID. modelleknek a MEB padlólemez egy módosított változatával, a MEB Lite nevű kivitellel készül a Volkswagen.

Az eddigiek alapján tehát azt szűrhetjük le, hogy az ID.1 egy Polo méretű kompakt elektromos modell lenne, az ID.2 pedig egy kisebb elektromos SUV, amelynek méretei a T-Cross-hoz közelítenének.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!