A VW egyes hírforrások szerint emelt a 2030-ra kitűzött eladott elektromos modellek számán. Ennek elérése érdekében a fejlesztési infrastruktúrákat tervezik átcsoportosítani, amely a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi Artemis projektjét érintheti a legnagyobb mértékben.
Mi is ez a titokzatos nevű Artemis projekt? Ezt a programot még az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann indította, elmondása szerint a következő indokkal: „Célunk az Audi számára kidolgozni egy úttörő elektromos modellt gyorsan és bürokrácia mentesen”
Feladatuk új technológiák kifejlesztése, melyeket elektromos modellekben használhatnak fel. A csapat első megbízása egy teljesen új és nagyon hatékony elektromos modell kifejlesztése és megépítése 2024-re, a vezető pozícióval pedig Alex Hitzingert bízták meg.
Lehet, hogy ez most mind veszélybe kerül. A Volkswagen csoport stratégiai vezetője, Michael Jost a német Manager Magazin-nak a következőket nyilatkozta:
„Terveink szerint 2030-ra a Volkswagen csoport által értékesített összes jármű 70 százalékának tisztán elektromos meghajtással kell rendelkeznie.”
Korábban még csak 50 százalékos részesedés volt a cél. Ez a további 20 százalék körülbelül még kétmillió járműnek felel meg.
A Manager Magazin szerint az új cél elérésének érdekében a cég fontolóra veszi, hogy megváltoztatja az elektromos modellekhez alkalmazott platformokat. Az eddigi rendszer szerint 4 különböző platformot használtak, amit most leváltanának egy alapra, és ezt alkalmaznák az összes jármű összeszerelésekor. Ezt az alap platformot „Scalable System Platform” -nak keresztelték (vagy röviden csak SSP) ami tartalmazni fogja az autók elektronikáját és szoftverét.
Az újság szerint a feladatmegosztás a következőképpen fog alakulni: a Volkswagen a Trinity nevezetű projekt keretében fogja fejleszteni a megfelelő platformot a kompakt és közepes méretű autók számára, amelyre az egész csoportban fogják a szedán és kombi modelleket építeni. Az Audi pedig Apollon projekt néven fejleszti a terepjáró változatokat.
Az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann a következőket mondta el az üggyel kapcsolatban a Business Insidernek: „Egy közös projekten dolgozunk a Volkswagennel, és pontosan erre az együttműködésre van szükség a csoporton belül.”
Az interjúban Duesmann a szoftverek és vezérlőegységek fontosságát is hangsúlyozta: „Szükséges egy központi számítógépes struktúra kialakítása. Ez a technológia pedig a teljes termékportfólióra ki fog terjedni.”
Hitzinger is részt vett az interjúban, amelyben továbbra is az Artemis projekt vezetőjeként titulálják. A következőket mondta el: „A jövő autójának alapvető és szerves része lesz a számítógépes kialakítás. Ez lesz az igazi járműplatform. A döntő tényező a számítástechnika és a szoftver lesz és nagyon nagy hangsúlyt kell fektetnünk mindkettő fejlesztésére.”
Arról, hogy az erőforrások átcsoportosítása hogyan és milyen mértékben fogják befolyásolni a Volkswagen csoport többi projektjét, még nem tudunk hivatalos információt.
Hogy mi lesz az Artemis projekttel még kétséges, bizonyos hírek szerint az sem biztos, hogy teljesen leállnak, valószínű, hogy a jövőben, amikor új erőforrások szabadulnak fel ismét nekiállnak a munkának, a Volkswagen felől eddig se tagadás se megerősítés nem érkezett.