Sokszor hangzott már el az a lassan közhellyé vált mondat, miszerint aki kipróbálta az elektromos autózást, nem kívánkozik többé vissza a belsőégésű autókkal szerelt járművek világába. Magam is így vagyok ezzel és mindig egy visszalépésnek élem meg, amikor egy tesztautót vissza kell adni.

Nem így van ezzel viszont egyre több ember, akik úgy döntöttek, hátra hagyják a belsőégésű autójukat és beleugranak az ismeretlenbe. Bár az „ismeretlen” sem helytálló, hiszen egyre inkább több és több emberhez jut el az információ az elektromos mobilitásról.

Egy amerikai közvélemény-kutató vállalat, a J.D. Power pedig most megkérdezte ezeket az autósokat, hogy miként vélekednek az autóikról, a tölthetőségről és a témáról, úgy általában. A válaszokat egy 1000 pontos skálán értékelték ki, amik az átlagos EVX (Electric Vehicle Experince) elégedettséget mutatják meg az alábbi témakörökben:

  • Az autó által becsült hatótáv pontossága
  • Elérhető nyilvános töltőállomások megléte
  • Tényleges hatótáv mértéke
  • Üzemeltetési költségek
  • Vezetési élmény
  • Otthoni tölthetőség lehetősége
  • Az autó minősége

A statisztika eredményét már most elmondhatom: az elektromos autók felhasználói lehetőség szerint kerülnék a belsőégésű autókkal való újabb kapcsolatot, tehát kiválóan meg vannak elégedve az elektromos meghajtással.

Brent Gruber, aki a J.D. Power egyik vezetője (senior director of global automotive), így nyilatkozott a tanulmányról:

„A márkahűség egy ingatag dolog az elektromosa autók felhasználói körében. Az úgynevezett „early adpoterek”, vagyis a már régóta e-autó felhasználóként élők bár elégedettek a technológiával, az egyes márkák között már megoszló a jelenlétük. Az egyes autómárkáknak tehát fel kell kelteniük a vásárlók figyelmét és a kedvező költségek kiemelésén túl további előnyöket is fel kell tudniuk mutatni a leendő vásárlók felé. Mivel a következő 3 évben tömegesen jelennek majd meg az új elektromos modellek a piacokon, a gyártóknak mindennél nagyobb figyelmet kell szentelniük a leendő vásárlók kegyeiért.”

A statisztika főbb tanulságai a hatótávra (ez továbbra is a legfontosabb ismérv), a tölthetőségre (átlagban elégedettek már a mostani töltőpontok számával is a vevők, a legelégedettebbek a Tesla tulajdonosok a SuC kapcsán), a vezetési élményre és az autó minőségére, valamint a költségek alacsonyan tartására helyezték a fókuszt. Összességében elmondható, hogy a Tesla után a Kia e-Niro volt az USA vásárlóinak kedvenc elektromos autója!

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!