Giga Berlin – A Tesla letétbe helyezte a kért 100 millió eurót

0

A Tesla berlini gyárának építése nem halad zökkenőmentesen. Amikor a Tesla először bejelentette, hogy gyárat épít Németországban, már akkor megszólaltak olyan kritikus hangok, akik szerint az ország bürokráciája miatt soha, vagy csak nagyon sokára fog felépülni a gyár.

Bár a projekt jól halad, a Teslának számos akadállyal kellett már szembenéznie. Néha a szigorú német törvények miatt, néha pedig a Tesla hibájából akadoztak a munkálatok. 

Legutóbb a munkálatok tavaly decemberben álltak le, ugyanis a Tesla nem tudta határidőre kifizetni a német Környezetvédelmi Hatóság által kért kauciót. Az összeg befizetésére azért van szükség mivel, ha a Tesla gyára a jövőben nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak ezt a 100 millió eurót fogják felhasználni az üzem lebontására.

Az összeg befizetésének eredeti határideje december 17-én volt, azonban ekkora a cég nem tudta teljesíteni ezt a kérést, ezért december 16-án haladékot kértek. Mindeközben pedig az építkezést ideiglenesen leállították, mivel a hivatal először nem egyezett bele a haladékba. Később azonban áttették a határidőt január 15-re. 

A sajtóértesülések szerint a Tesla végül január 15-én, pénteken letétbe helyezte a kért 100 millió eurót. 

A szigorú előírások és a számtalan akadály ellenére a Teslának ismételten sikerült előrelépnie a Giga Berlin tekintetében. A Brandenburgi Állami Környezetvédelmi Hivatal pedig előreláthatóan idén februárra hozza meg a gyárral kapcsolatos végső rendelkezéseit.

A munkálatok során egyébként környezetvédelmi szempontból több problémás eset is volt. Rögtön az építkezés megkezdésekor probléma adódott az építési területen lévő erdővel és az abban élő veszélyeztetett állatokkal. A következő komoly kérdést az üzem vízigénye vetette fel. Ugyan is a gyár terveiben extrém magas vízigényt jelöltek meg. Végül azonban mindkét kérdésben született megegyezés.

Nemrégiben pedig az IG Metall nevű hatalmas és igen befolyásos német szakszervezettel is összetűzésbe került. A több mint 2 millió tagot számláló szakszervezet, különösen rosszul fogadta, hogy a Tesla felvette a Mercedes-Benz egy gyárának korábbi vezetőjét. Tehát a Teslának több fronton is ellenszélben kell küzdenie az országban.